Iranian Agriculture News Agency

دریافت مجوز برای جابه‌جایی محصولات جنگلی و باغی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش کنترل تمام محصولات چوبی، زغال، هیزم و محصولات فرعی جنگل و مرتع توسط واحدهای حفاظتی این اداره کل گفت: جابه‌جایی محصولات جنگلی و باغی نیازمند دریافت مجوز است.

دریافت مجوز برای جابه‌جایی محصولات جنگلی و باغی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سید اسماعیل صالحی با تاکید بر اینکه واحدهای حفاظتی منابع طبیعی موظف به کنترل تمام محصولات چوبی، زغال، هیزم و محصولات فرعی جنگل و مرتع هستند، افزود: نداشتن مجوز لازم برای جابه‌جای محموله‌های جنگلی و مرتعی و چوب باغی قاچاق محسوب می‌شود و ماموران یگان حفاظت نسبت به  ضبط آن و تشکیل و ارجاع پرونده به مراجع قضایی اقدام می‌کنند.

به گفته وی، براساس ضوابط و مقررات، حمل چوب باغی نیز نیازمند دریافت مجوز است که اگر این جابه‌جایی در محدوده هر استان باشد، صدور مجوز برعهده رییس اداره شهرستان و خارج از محدوده استان برعهده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان است.

وی افزود: صدور مجوز قطع درختان باغی غیرجنگلی در محدوده مستثنیات اشخاص نیز طبق ضوابط و مقررات برعهده جهادکشاورزی است و متقاضی با مراجعه به جهادکشاورزی نسبت به دریافت مجوز قطع درخت و همچنین محوز حمل قبل از بارگیری از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باید اقدام کند.

صالحی افزود: برابر مصوبه کمیته فنی جریمه هر کیلو چوب قاچاق ۵۰۰ هزار ریال و زغال قاچاق یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

به گفته وی، از ابتدای سالجاری تا آذرماه امسال ۱۶۹ پرونده کشفیات چوب، زغال و محصولات فرعی جنگل و مرتع در استان تشکیل و بیش از ۶۸ هزار و ۹۶۰ کیلوگرم چوب، ۶ هزار ۳۷۴ کیلوگرم زغال و چهار هزار و ۹۴۳ کیلوگرم محصولات فرعی شامل کرفس، موسیر، آویشین و گلپر کشف و ضبط شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید