Iranian Agriculture News Agency

ثبت اطلاعات 57 درصد از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان در سامانه سیاک

مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طرح یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی استان با هدف حرکت به سمت هوشمندسازی بخش کشاورزی از شهریورماه امسال آغاز و تاکنون اطلاعات 57 درصد از اراضی زراعی و باغی استان در سامانه سیاک ثبت شده است.

ثبت اطلاعات 57 درصد از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان در سامانه سیاک

بهزاد شهرکی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ثبت دقیق اراضی کشاورزان و بهره‌برداران اظهارکرد: 164 کارشناس مروج پهنه به صورت میدانی و با حضور در محل زمین‌های کشاورزی سطح استان مساحت و موقعیت زمین‌های کشاورزی هر بهره‌بردار را مشخص و ثبت و ضبط می‌کنند.

وی افزود: دراین طرح لایه‌های مختلف توصیفی شامل لایه‌های اطلاعات تولیدکننده، خاک، آب، تولیدات کشاورزی و هواشناسی ثبت خواهدشد.

شهرکی گفت: تاکنون اطلاعات 236 هزار و 230 هکتار در قالب 161 هزار و 360 قطعه اراضی زراعی و باغی ازسوی کارشناسان پهنه‌های کشاورزی در سامانه یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی ثبت شده است و تا پایان امسال اطلاعات تمامی اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان در سامانه سیاک به ثبت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ثبت اطلاعات کشاورزی در سامانه سیاک گامی است، درجهت پیشبرد دولت الکترونیک افزود: دسترسی سریع به آمار و اطلاعات اراضی و پهنه‌های کشاورزی و هوشمندسازی آنها از مزایای ثبت اطلاعات در این سامانه است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه با تاکید بر نصب 39 ایستگاه خودکار هواشناسی در اراضی و قطب‌های کشاورزی استان گفت: این ایستگاه‌ها داده‌های هواشناسی را لحظه به لحظه مخابره کرده و نقش مهمی در تصمیم گیری مدیریت بحران بخش کشاورزی ایفا می‌کنند.

به گزارش ایانا، سیستان و بلوچستان دارای 419 هزار و 541 هکتار اراضی قابل کشت دارد و مصوبه اجرایی طرح یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی استان از مردادماه سال جاری از سوی وزارت جهاد کشاورزی به همه سازمان‌های جهادکشاورزی سراسر کشور ابلاغ شد که پس از برگزاری جلسات متعدد آموزشی برای کارشناسان مروج پهنه، کار اجرایی آن در استان سیستان و بلوچستان از شهریورماه آغاز شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید