Iranian Agriculture News Agency

وضعیت تولید و تنظیم بازار تخم مرغ در خراسان رضوی بررسی شد

جلسه برنامه ریزی جهت مدیریت گله های مرغ تخمگذار، حذف گله های مسن و مدیریت تنظیم بازار و صادرات تخم مرغ با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و سایر اعضاء در سالن جلسات سازمان برگزار گردید.

وضعیت تولید و تنظیم بازار تخم مرغ در خراسان رضوی بررسی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان با بیان این مطلب گفت: در این نشست موضوعات مرتبط با وضعیت نهاده ها مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد نهاده ها از ابتدای مهر ماه بصورت صد درصد تخصیص یابد.

محمد مهدی یعقوب زاده افزود:  روند نزولی تولید و حذف گله های موجود، کاهش جوجه ریزی در چند ماه اخیر مورد بررسی قرار گرفت و راهکار استفاده از موقعیت استان در تأمین تخم مرغ کشور و ظرفیت صادرات و امکان توسعه پرورش مورد تأکید قرار گرفت.

وی گفت: ملاحظات دامپزشکی و پیشنهادات مرتبط با ضرورت حذف گله های مسن نیز در جلسه مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

مدیر  طیور،زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان اظهار داشت:این استان در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ همیشه مازاد بر نیاز تولید داشته است و از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ هزار تن تخم‌ مرغ در این استان تولید شده است.

یعقوب زاده افزود:در استان  مرغ تخمگذار به تعداد ۲۹۲واحد با ظرفیت ۱۰ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۳۸ قطعه در هر دوره فعالیت و تولید دارند.

وی افزود: مقرر شد، اتحادیه مرغ تخمگذار با همکاری مدیریت امور طیور برنامه و پیشنهاد توسعه تولید و درخواست افزایش سهمیه صادرات در حد 35 تا 50 هزار تن بصورت مکتوب تهیه و در اختیار سازمان قرار دهد.

مدیر  طیور،زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان تصریح کرد: در این نشست مقرر شد برنامه حذف گله های بالای 90 هفته در اسرع وقت و جهت دهی گله های جاری برای مقابله با مخاطرات آنفولانزا در دستور کار قرار گیرد و طی روند جاری ماهانه بخش عمده ای از گله های مذکور حذف شوند.

وی در پایان گفت: میبایست اداره کل دامپزشکی در خصوص راستی آزمایی گله های درج شده در سماصط (گله هایی که حذف داشته ولی ثبت نشده اند) اقدام لازم معمول کنند.  

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید