Iranian Agriculture News Agency

طرح یاوران تولید با هدف انتقال دانش به حوزه تولید اجرا میشود

نشست یاوران تولید با حضور قائم مقام سازمان،معاون بهبود تولیدات گیاهی ،مدیر آب و خاک،مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی و جمعی از مدیران ستادی و با حضور رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و محققین مرکز تحقیقات بصورت وبینار برگزار گردید.

طرح یاوران تولید با هدف انتقال دانش به حوزه تولید اجرا میشود

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی با اعلام این خبر هدف از طرح یاوران تولید که گام دوم نظام ترویج است را شناسایی و رفع مشکلات بخش‌های مختلف کشاورزی دانست و گفت: هدف از طرح یاوران تولید شناسایی و رفع مشکلات بخش های مختلف کشاورزی و گام نخست جهش تولید است.

جواد اسماعیلی اظهار داشت: در راستای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی با هدف ارتقای خوداتکایی در تولید غذا بر اساس برنامه‌های اعلامی و به منظور تعامل هر چه نزدیک‌تر همه واحدهای اجرایی و تحقیقاتی و افزایش اثربخشی علم و فناوری در عرصه‌های تولیدی، طرح «یاوران تولید» با هدف بهره مندی حداکثری از ظرفیت و اعضا هیأت علمی و محققان و مؤسسات و مراکز تحقیقاتی به طور مؤثر و حداکثری، با اولویت کشت بهاره محصولات استراتژیک در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن دانش و تخصص مراکز تحقیقات در عرصه کشاورزی بسیار مهم است افزود: امیدواریم با اجرای طرح یاوران تولید تحولی عظیم در تولید محصولات با محوریت ترویج، تحقیقات و کشاورزان پیشرو به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه با مسئله یابی و شناسایی راهکارهای عملی با استفاده از دانش و فنآوری و مشارکت همه کشاورزان و روسای مراکز جهادکشاورزی و مدیریت جهادکشاورزی از ظرفیت بوجود آمده استفاده شود.

در ابتدای این نشست رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی به اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح یاوران تولید اشاره کرد و گفت:تعداد 68 مورد بازدید در حوزه های مختلف زراعت،باغبانی ،دام و طیور،حفظ نباتات و مکانیزاسیون در راستای این طرح از اردیبهشت تا شهریور انجام گرفته است.

اقنوم اظهار داشت:طرح یاوران تولید بسیار اثربخش است و به صورت محصول به محصول در حال انجام است و میتواند به افزایش تولید کمک شایانی نماید.وی افزود:چالش ها نیز در حال بررسی است و امیدواریم با راه اندازی نرم افزار مربوطه که توسط اداره فن آوری اطلاعات در حال تدوین است به حداقل برسد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید