Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

گردش مالی 20 هزار میلیارد تومانی برنج در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 20 هزار میلیارد تومان گردش اقتصادی برنج در استان و 10 هزار میلیارد تومان در خارج استان است که این اعداد به اندازه ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی چندین استان است.

گردش مالی 20 هزار میلیارد تومانی برنج در مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر به مناسبت هفته پژوهش با حضور در موسسه تحقیقات برنج در آمل با بیان اینکه موسسه تحقیقات برنج نقش کلیدی و اساسی در توسعه کشت و معرفی ارقام برنج دارد، گفت: نیمی از ارقام معرفی شده برنج کشور از سوی این مرکز معرفی شده است.

وی با تاکید بر اینکه خواهان حرکت رو به جلو مراکز تحقیقاتی استان هستیم، ادامه داد: سال گذشته رقم تیسا و روشن معرفی شد و امسال هم رقم طلوع معرفی شده است که نتیجه زحمات محققان  موسسه تحقیقات برنج آمل بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: بازار برنج یکی از مباحث مهم و چالش اساسی است که واردات از مهمترین آن موارد و تخصیص ارز دولتی برای واردات برنج بود که سبب شد، ضربه بزرگی به تولید داخل زده شود.

این مسؤول اضافه کرد: با توجه به مشکلات تخصیص ارز برای دولت، این موضوع به صورت ویژه مطرح شد تا از تخصیص ارز دولتی برای واردات برنج جلوگیری شود و این اقدام گام بزرگی برای حمایت از برنج داخلی بود.

شهیدی‌فر بیان کرد: با افزایش سطح زیرکشت ارقام پرمحصول می‌توانیم شاهد تامین نیاز بازار برنج از تولیدات داخلی باشیم.

وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در حذف ارز ترجیحی واردات برنج تلاش بسیاری کردو با حمایت استاندار و نمایندگان مجلس این اقدام اجرایی شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: تا چند سال آینده دغدغه توسعه کشت ارقام پرمحصول را نخواهیم داشت و بین 5 تا 10 میلیون تومان اختلاف درآمد اقتصادی تولید برنج برمحصول و ارقام بومی و محلی است.

این مسئول ادامه داد: به تولید و توسعه کشت محصولات کشاوزی نباید نگاه سیاسی داشته باشیم بلکه باید نگاه کارشناسی و فنی باشد و همه تصمیمات ما باید به نفع کشاورزان و افزایش اقتصاد بهره‌بردار باشد.

شهیدی‌فر بیان کرد: همه ارکان جهاد کشاورزی در خدمت تحقیقات هستند و فضای تعامل وجود دارد  و از این فضای تعاملی باید به نفع کشاورزان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: 20 هزار میلیارد تومان گردش اقتصادی برنج در استان و 10 هزار میلیارد تومان در خارج استان است که این اعداد به اندازه ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی چندین استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید