Iranian Agriculture News Agency

آغاز خرید تضمینی گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری، از خرید تضمینی گوشت مرغ به ازای هرکیلوگرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت مصوب دولتی در این استان خبر داد.

آغاز خرید تضمینی گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،بهروز آل‌مومن مدیر شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده ۲۰ درصد از ۷۰۰ تن مرغ تولیدی استان، به منظور ذخیره‌سازی و تامین گوشت سفید روزهای پایانی سال جاری توسط پشتیبانی امور دام استان خریداری، منجمد و ذخیره‌سازی می‌شود.

به گفته وی، روند خرید و ذخیره‌سازی مرغ منجمد تا زمان به تعادل رسیدن و تثبیت قیمت مرغ زنده در بازار ادامه دارد و هیچ محدودیتی در انعقاد قرارداد تحویل مرغ منجمد تا یکهزار و  ۸۰۰ گرمی از سوی مرغ‌داران، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و زنجیره‌های تولید مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه برای جلوگیری از نوسانات غیرمتعارف قیمت گوشت مرغ و پیشگیری از ضرر و زیان مرغ‌داران استان ناشی از این کاهش قیمت، خرید تضمینی گوشت مرغ از  نیمه دوم امسال آغاز شده است، افزود: تولیدکنندگان گوشت مرغ می‌توانند برای انعقاد قرارداد مستقیم و یا از طریق اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و یا زنجیره‌های تولید مرغ به اداره کل پشتیبانی امور دام استان مراجعه کنند.

رییس شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری،میزان جوجه‌ریزی انجام شده در مرغ‌داری‌های استان در ماه‌های پایانی سال جاری در استان را بیش از ۲ میلیون قطعه پیش‌بینی کرد.

آل‌مومن همچنین با اشاره به تامین نهاده‌های دامی در این استان گفت: امسال بیش از ۸۶ هزار و ۷۵۶ تن نهاده دامی از جمله ذرت و سویا در تمام زیربخش‌های کشاورزی استان تامین و توزیع شده است.

وی افزود: امسال ۴۷ هزار و ۴۳۲ تن سویا و ۳۹ هزار و ۳۲۴ تن ذرت در تمام زیربخش‌های کشاورزی استان توزیع شد، که ذرت مورد نیاز سالانه مرغ‌داران بر اساس ظرفیت اسمی ۵۵ هزار تن است.

به گفته آل مومن ، میزان سویا مورد نیاز سالانه مرغداران استان بر اساس ظرفیت ۲۸ هزار تن است و میزان نهاده‌های تخصیص  به مرغ گوشتی در سالجاری در استان ۱۸ هزار تن ذرت و ۱۰ هزار تن سویا است.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل مرغ‌داران در خصوص تامین نهاده دامی گفت: مشکل تامین نهاده‌ها به مرغداری‌های رفع و ۹۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغ‌داران به صورت دولتی تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد: در چندماه گذشته مرغ‌داران برای تامین نهاده با مشکل مواجه بودند و در حال حاضر مرغ‌داران نسبت به خرید سهمیه خود از سامانه بازارگاه  اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید