Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نشست شورای حفاظت از منابع آب و‌ کارگروه آب کشاورزی هرمزگان

نشست شورای حفاظت از منابع آب و‌کارگروه آب کشاورزی هرمزگان برگزار شد.

برگزاری نشست شورای حفاظت از منابع آب و‌ کارگروه آب کشاورزی هرمزگان

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، نشست شورای حفاظت از منابع آب و‌کارگروه آب کشاورزی هرمزگان با حضور همتی استاندار هرمزگان، باقرزاده رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و جمعی از مدیران برگزار شد.

استاندار هرمزگان در این نشست در خصوص استفاده از آب چاه‌های واقع در باغات برای توسعه آبزی‌پروری اظهار کرد: در راستای افزایش تولید و کمک به معیشت کشاورزان چاهها ی موجود پالایش شده که عمدتا چاههای باغی و زراعی بوده و مجوز ساخت استخر برای پرورش ماهی داده می شود.

همتی افزود: جلسات مشترکی با سازمان جهادکشاورزی، آب منطقه ای و شیلات برای بررسی هر چه بیشتر طرح گرفته شود و گونه های ماهی سازگار با شرایط آب و هوایی که اقتصادی نیز باشند پرورش داده شود.

وی ادامه داد: جهادکشاورزی با تحقیقات و دانش بروز ، تحولی جدید و بهره وری بالایی را به ارمغان بیاورد.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: کشاورزی و شیلات مسوولیت امنیت غذایی جامعه را به عهده دارند، گفتمان و تحرک در تلاش برای ارتقاء تولید و حفظ امنیت غذایی بسیار مهم می باشد.

همتی تاکید کرد: نوآوری، خلاقیت و بهره روی را پیشه راه خود قرار دهید تا به توسعه هر چه بیشتر استان کمک نماییم.

وی در خصوص منطقه جاسک اظهار کرد: منطقه جاسک این ظرفیت را دارد که به قطب فعال کشاورزی در استان تبدیل شود.

گفتنی است؛ در این جلسه در خصوص بررسی درخواست های تامین آب طرح‌های صنعتی و کشاورزی، وضعیت کشت در اراضی دشت جگین و یکدار و پیشنهاد اراضی برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در حاجی آباد و بررسی چگونگی استفاده از آب چاه‌های واقع در باغات برای توسعه آبزی‌پروری  تصمیم گیری شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید