Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی

آمادگی سازمان جهاد کشاورزی لرستان برای اجرای شبکه‌های سه و چهار سد حوضیان الیگودرز

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان جهادکشاورزی از آمادگی کامل برای اجرای شبکه‌های سه و چهار سد به منظور استفاده کشاورزان برخوردار است.

آمادگی سازمان جهاد کشاورزی لرستان برای اجرای شبکه‌های سه و چهار سد حوضیان الیگودرز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی به اتفاق دکتر اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به همراه تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در جلسه ای جهت بررسی رفع نواقص سد حوضیان الیگودرز با اشاره به وجود مشکلات در شبکه پایاب سد اظهارکرد: بخشی از شبکه پایاب سد حوضیان یعنی خطوط یک و دو که توسط شرکت آب منطقه ی انجام شده نواقصی دارد و طبق گفته مسوولان جهاد کشاورزی قابل استفاده نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اجرای شبکه پایاب سد حوضیان از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین اصلاح لوله‌های به کارگیری شده ضروری است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه های سازمان جهادکشاورزی از آمادگی کامل برای اجرای  شبکه‌های سه و چهار سد به منظور استفاده کشاورزان برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این بازدید با بیان اینکه سد حوضیان سال 95 آبگیری شد، عنوان کرد: احداث شبکه‌های سه و چهار سدها بر عهده جهاد کشاورزی است اما وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ی متولی احداث سد و انتقال آب تا سر زمین است.

اسفندیار حسنی مقدم گفت: متاسفانه پیمانکار شرکت آب منطقه‌ا‌ی رسالت خود را در اجرای خطوط یک و دو به درستی انجام داده  و ازمدل لوله های GRP استفاده کرده که از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه عدم کیفیت لوله‌ها سبب ترکیدگی لوله ها شده است، افزود: هر زمان وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ی آب را از محل آبگیری سد به سر زمین ها انتقال دهد، سازمان جهاد کشاورزی لرستان شبکه سه و چهار سد را به طور کامل انجام می‌دهد در این زمینه با کمبود اعتبار مواجه نیستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در صورت رفع نواقص خطوط یک و دو سد حوضیان جهاد کشاورزی بلافاصله آمادگی  لارم را برای اجرای شبکه های تحت فشار دارد.

حسنی مقدم بیان کرد: با اجرای شبکه‌های پایاب سد حوضیان 2400 هکتار از اراضی کشاورزی تحت آبیاری قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید