Iranian Agriculture News Agency

گوشت مرغ، تخم‌مرغ و شیر باید با قیمت مصوب عرضه شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: گوشت مرغ، تخم مرغ و شیر این سه محصول تنظیم بازار باید در این استان با قیمت مُصوب در بازار عرضه شود.

گوشت مرغ، تخم‌مرغ و شیر باید با قیمت مصوب عرضه شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسین ایراندوست بدون اشاره به قیمت مصوب این محصولات افزود: نهاده‌های موردنیاز تولیدکنندگان این محصولات باید ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیارشان قرار گیرد.

وی ادامه داد: گوشت گوسفند، گاو و شترمرغ، خارج از این برنامه است و نظام قیمت‌گذاری ندارد و محصول تولیدی آنها با قیمت تمام شده به بازار عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهار داشت: امروز هیچ بحثی در باره عرضه گوشت قرمز گاو، گوسفند و شترمرغ با قیمت مُصوب وجود ندارد.

وی مساله تنظیم بازار و جایگاه گوشت در سبد غذایی را از عوامل تشکیل دهنده اولویت‌ها در زمینه محصولات دام و طیور اعلام کرد.

ایراندوست گفت: در عین حال که گوشت قرمز دام سبک جزو محصولات تنظیم بازار نیست اما رصد، نظارت و کنترل دقیق تولید و توزیع آن از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز ناشی از جو روانی بازار است و دوام ندارد و بطور قطع در روزهای آینده کاهش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: با ساماندهی بازار نهاده‌های دامی و توزیع نهاده‌های یارانه‌ای، قیمت گوشت قرمز در آینده نزدیک کاهش پیدا خواهد کرد.

 استان اصفهان با هزار و ۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۳۶ و نیم میلیون قطعه در هر دوره و تولید سالانه ۲۰۵ هزار تُن طیور، رُتبه دوم کشور در تولید گوشت مرغ را به خود اختصاص داده است.

اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این استان را به یکی از قُطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.

استان اصفهان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآورده‌های خام دامی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید