Iranian Agriculture News Agency

ناظر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مرودشت:

مروشت رتبه نخست بیمه دام در استان فارس را کسب کرد

ناظر صندوق بیمه محصولات کشاورزی شهرستان مرودشت از کسب رتبه نخست استانی بیمه دام سبک و سنگین دراین شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار راس دام با مبلغ حق بیمه بالغ بر 30 میلیارد ریال بیمه شده است.

مروشت رتبه نخست بیمه دام در استان فارس را کسب کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمد اتکا آئین با بیان اینکه جمعا 538 هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان موجود است، تصریح کرد: در سال جاری نیز تاکنون نزدیک به 30 هزار راس دام سبک و سنگین بیمه شده اند و روند بیمه دام ها تا پایان شهریور ماه سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بیمه دام در دو سطح پایه و تکمیلی و در دام های سبک و سنگین انجام می شود، ابراز کرد: بیماری دام سنگین شامل تب برفکی، تب مالت، سل، لمپی اسکین، هاری، شاربن که تحت پوشش بیمه پایه انجام می شود و سایر بیماری ها نیز تحت پوشش  بیمه تکمیلی است.

ناظر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مرودشت بیان کرد: بیماری هاری، آبله ، اکتیما، تب برفکی وPPR نیز از بیماریهای دام سبک است که تحت پوشش بیمه در گروه پایه قرار می گیرد.

اتکا آئین افزود:  حوادث غیر مترقبه از جمله سیل و زلزله نیز تحت پوشش بیمه در گروه پایه قرار می گیرد.

وی، حق بیمه تمام خطر به ازای هر راس دام سبک را 167 هزار ریال برای بیماری های گروه پایه  و تکمیلی عنوان کرد.

این کارشناس؛ مبلغ حق بیمه تمام خطررا برای دام سنگین آمیخته دو میلیون و 800 هزار ریال و این مبلغ را برای دام سنگین صنعتی پنج میلیون 500 هزار تومان اعلام کردو افزود: سقف تعهد در گاو آمیخته و صنعتی نیز به ترتیب 140 میلیون ریال و 210 میلیون ریال است.     

اتکا آئین با بیان اینکه در تحقق پرتفوی دام در کشور عملکرد بسیار خوبی داشته ایم یادآور شد: با توجه به پوشش بیمه ای تب مالت و تب برفکی شرایط بسیار مناسبی برای جبران خسارت دامداران مهیا شده است.                        

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید