Iranian Agriculture News Agency

در دیدار با نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی مطرح شد:

احداث شهرک گلخانه‌ای شهرستان مراغه نیازمند تامین آب

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نسبت به احداث شهرک گلخانه‌ای شهرستان مراغه در صورت تامین آب مورد نیاز تاکید کرد.

احداث شهرک گلخانه‌ای شهرستان مراغه نیازمند تامین آب

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در دیدار علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر یکی از مباحث اصلی ارتقا، کمیت و کیفیت محصول تولیدی و استفاده بهینه از منابع محدود آب شیرین، خاک، انرژی، سوخت و نهاده های کشاورزی، بحث ایجاد شهرک‌های گلخانه است، گفت: هدف از ایجاد شهرک‌های گلخانه صرف نظر از اینکه برای تولید گل و گیاهان زینتی باشد یا برای تولید سبزی و صیفی، ایجاد یک محیط مناسب، مدیریت منابع و مطلوب از لحاظ عوامل موثر بر رشد گیاه است که در این محیط، محصول یا محصولاتی تولید شوند که ضمن تامین حداکثر سودآوری با کمترین هزینه اداره شود.

وی گفت: با عنایت به ارزش افزوده بالای محصولات گلخانه ای و صرفه جویی و استفاده بهینه از آب در کشت‌های گلخانه‌ای در مقایسه با کشت‌های فضای باز، این نوع کشت‌ها مورد استقبال بهره‌برداران منطقه قرار گرفته است که آمادگی داریم در صورت تامین آب نسبت به احداث شهرک گلخانه‌ای در شهرستان مراغه اقدام کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به اقدامات انجام پذیرفته در خصوص شهرک گلخانه ای عجب شیر اشاره نموده و گفت: مساحت کلی شهرک گلخانه‌ای عجب شیر 39.1 هکتار بوده که کلیه زیرساخت‌های آن شامل خطوط انتقال و شبکه توزیع برق، گاز و آب، روشنائی و همچنین استخر ذخیره آب، ایستگاه پمپاژ و ساختمان‌های اداری و نگهبانی و حصارکشی کل مجتمع احداث و خاتمه یافته است.

وی با بیان اینکه بخشی از شهرک به مساحت 19 هکتار طی قرارداد اجاره به شرط تملیک به شرکت رهسرا واگذار شده و عملیات احداث سازه گلخانه یکپارچه شیشه‌ای 12.3 هکتاری شروع شده است، افزود: پرونده تسهیلات بانکی مصوبه کارگروه ملی اخذ شده و پرونده تکمیل و در شرف انعقاد قرارداد است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه از مابقی شهرک مقدار 4.5 هکتار به شرکت مزرعه دشت پرگاس و تعداد 13سرمایه گذار حقیقی واگذار شده و در حال ساخت سازه گلخانه می باشد افزود: عملیات انتقال سند در حال انجام می باشد که تهیه نقشه شمیم جهت صدور سند تک برگی  آماده و  قیمت منطقه ای زمین نیز پرداخت شده است و انتقال سند به نام شرکت شهرک های کشاورزی بزودی محقق خواهد شد.

نماینده مردم شهرستانهای مراغه و عجب شیر نیز در این دیدار ضمن تشکر از رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، خواستار تسریع در امورات مربوط به شهرک‌های گلخانه‌ای کشاورزی در حوزه انتخابیه خود شده و بر ضرورت ساماندهی مرغداری‌های شهرستان مراغه تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید