Iranian Agriculture News Agency

خطاب به وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

تأکید معاون اول رئیس جمهور بر استمرار انجام عملیات آبخیزداری در کشور

معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی، تاکید کرد: «باید همچنان عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در برنامه‌های وزارتخانه باشد.

تأکید معاون اول رئیس جمهور بر استمرار انجام عملیات آبخیزداری در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در پی نوشت گزارش استانداری ایلام در زمینه «گزارش خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی آن استان و درخواست تقویت و استمرار اعتبارات مورد نیاز برای کنترل سیل و حفاظت خاک» خطاب به کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: « با تشکر از اقدامات ارزشمند؛ باید همچنان عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در برنامه‌های وزارتخانه باشد.»

گفتنی است، استاندار ایلام در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، از اقدامات انجام شده در زمینه آبخیزداری در این استان توسط وزارت جهاد کشاورزی قدردانی کرده و خواستار تخصیص اعتبارات و ادامه روند آبخیزداری در این استان شده بود.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جهانگیری

معاون اول رئیس جمهوری

سلام علیکم

احتراماً به استحضار می‌رساند؛ خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در استان ایلام مشتمل بر 30 هزار هکتار جنگل کاری، ۲۰ هزار هکتار بیابان زدایی و ۱۱۶ هزار هکتار عملیات آبخیزداری بوده است. سطح و حجم عملیات آبخیزداری صورت گرفته در سه سال اخیر دو برابر کل عملیات آبخیزداری بعد از انقلاب در استان ایلام است.

نتیجه عملیات آبخیزداری، حفاظت از خاک، کنترل سیلاب و حفظ جان و مال مردم در استان بوده، به گونه‌ای که در هفته گذشته با بارندگی ۱۲۳ میلیمتر در شبانه روز در شهرستان آبدانان و ۹۱ میلیمتر در یک شبانه روز در شهرستان مهران، شاهد رخداد سیل نبودیم که در مقایسه با سال ۹۴ که این عملیات انجام نشده بود و متاسفانه خسارات جانی و مالی فراوانی به بار آورد، نتیجه آن مثبت و در خور توجه بوده است.

بدین وسیله از تلاش‌های دولت تدبیر و امید، جناب آقای دکتر خاوازی وزیر محترم جهاد کشاورزی و جناب آقای دکتر منصور رئیس محترم سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تقدیر و تشکر به عمل می‌آید و از حضرتعالی درخواست می‌نماید که با تقویت اعتبارات این بخش در بودجه سال آتی، انشاالله کنترل سیل و حفاظت خاک به صورت اصولی استمرار داشته باشد.

قاسم سلیمانی دشتکی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید