Iranian Agriculture News Agency

جمعیت شتر در استان کرمان 12800 نفر است

معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان گفت: پرورش شتر در اکثر نقاط استان بجز شهرستان های بافت و رابر انجام می‌شود و جمعیت شتر 12800 نفر در شمال استان است و در صورت داشتن امکانات و به کارگیری اصول علمی، پرورش شتر نیز مانند سایر دام های اهلی اقتصادی است و در حال حاضر چندین واحد صنعتی در شهرستانهای استان موجود است.

جمعیت شتر در استان کرمان 12800 نفر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، علی باقری اظهار داشت: در حدود ده درصد از واحدهای پرورش شتر عمدتا پرواربندی به صورت نگهداری در سیستم بسته صنعتی فعالیت دارند.

باقری ابراز داشت: با توجه به وسعت استان و همچنین شرایط اقلیمی مناسب جهت پرورش شتر امکان گسترش و توسعه در اکثر شهرستان‌های استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در خصوص پرورش شتر همانند سایر دام‌های اهلی امکان واگذاری زمین و تسهیلات به متقاضیان وجود دارد و انجام می‌شود.

باقری با بیان اینکه هاشی(بچه شتر) از واحدهای پرورش شتر در استان و یا سایر استان‌ها قابل تأمین است، افزود: در حال حاظر با توجه به کمبود نهادهای دامی و همچنین افزایش قابل توجه تمامی هزینه های مربوط به نگهداری دام از جمله تغذیه، بهداشت، نیروی انسانی و هزینه حمل و نقل موجب افزایش قیمت تولیدات دامی شده که به تبع آن قدرت خرید کاهش یافته و در نتیجه بازاریابی محصولات تولیدی با مشکل روبرو شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید