Iranian Agriculture News Agency

بررسی راهکارهای توسعه تولید آرتمیا در مجتمع 2 هزار هکتاری فسندوز میاندوآب

با حضوررئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی راهکارهای توسعه تولید آرتمیا درمجتمع دو هزار هکتاری فسندوزمیاندوآب بررسی شد.

بررسی راهکارهای توسعه تولید آرتمیا در مجتمع 2 هزار هکتاری فسندوز میاندوآب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، مدیرکل شیلات و آبزیان استان در جریان این بازدید که سرپرست بازرسی کل استان، فرماندار میاندوآب، معاونت بهره برداری شرکت آب منطقه ای و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز حضور داشتند؛‌ گفت:‌‌ ۲۰۰هکتار از مجتمع دو هزار هکتاری فسندوز میاندوآب به منظور پرورش آرتمیا تخصیص یافته و در سال های آتی به کل مجتمع تعمیم داده می‌شود.

محمد باقر قریشی افزود: مجتمع دو هزار هکتاری فسندوز برای پرورش ماهیان گرمابی ایجاد شده بود که به علت خشکسالی و اجرای سیاست های احیای دریاچه ارومیه در سالیان گذشته متوقف و از چرخه تولید خارج شده بود، با تمهیداتی که اندیشیده شد پرورش آرتیمیا در این مجتمع آغاز و این مجتمع به چرخه تولید باز گشته است.

قریشی تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام گرفته، سالانه در هر هتکار از استخر خاکی پرورش آرتمیا در این مجتمع ۱۰۰ کیلو تخم آرتمیا و یک تن نیز بیومست آرتمیا تولید می شود.

وی ادامه داد:‌‌تولید آرتیمیا هیچگونه نیازی به آب شرب و کشاورزی ندارد و با احیای مجتمع شیلات علاوه بر ایجاد اشتغال، در رونق اقتصادی منطقه نیز تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید