Iranian Agriculture News Agency

برگزاری آیین نکوداشت هفته پژوهش در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان

آیین نکوداشت هفته پژوهش در پژوهشکده و اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان برگزار شد.

برگزاری آیین نکوداشت هفته پژوهش در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش خبرنگار ایانا از هرمزگان، آیین نکوداشت هفته پژوهش در پژوهشکده و اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با حضور دکتر مرتضوی رییس این پژوهشکده و  جمعی ازمحققین برگزار شد.

دکتر مرتضوی رییس پژوهشکده و اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در این آیین با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین شبکه های پژوهشی رادر سطح ملی داریم، اظهار کرد: هدف از تشکیل این شبکه، خدمات علمی و کارشناسی به بهره برداران بخش های مختلف در حوزه شیلات می باشد.

وی افزود: هر ساله در پژوهشکده براساس برنامه هایی جاری، فعالیت های مشخص در حوزه آبزی پروری داریم.

رییس پژوهشکده و اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ادامه داد: با توجه به کاهش ذخایر آبزیان درکشوربخش صید و صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برنامه های تحقیقاتی نیز در راستای حمایت از آبزی پروری می باشد.

به گفته مرتضوی ، در سال جاری بررسی وضعیت مزارع پرورش میگو و مولدسازی ماهی سه کلا را انجام داده و لازم است زیرساختها تامین و آماده سازی شود.

وی با بیان اینکه تولید انبوه صدفهای خوراکی را در شهریورماه راه اندازی کردیم،افزود: انشالله پایلوتهای بیشتری با جامعه محلی بزرگتری را اجرا خواهیم کرد.

رییس پژوهشکده و اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان همچنین اظهار کرد: در خصوص حفظ ذخایر آبزیان در شرایط فعلی بروی ساردین ماهی ها در پژوهشکده در حال پژوهش هستیم.

به گفته وی، ارزیابی کیفیت آبهای ورودی و خروجی مزارع پرورش میگو نیز مهم‌بوده و این پروژه در حال انجام است.

مرتضوی با اشاره به اینکه در بخش زیست فناوری ، نیز کارهایی در حال انجام است، افزود: فلسفه وجودی‌مراکزی همچون پژوهشکده حل مسائل است، در بخش ذخایر آبزیان اطلاعات و دادههای این پژوهشکده بسیار مهم است.

رییس پژوهشکده و اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در پایان خاطرنشان کرد: انتظار ما از مدیران این است که بدون درنظرگرفتن یافته های علمی ،‌نظر محققان و جنبه های مختلف آن در خصوص پروژه هایی مهمی که با حفظ ذخایر آبزیان مرتبط است اقدام نکنند.

گفتنی است؛ در این آیین از تعدادی از محققین پژوهشکده و اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان قدردانی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید