Iranian Agriculture News Agency

آئین متمرکز آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار برگزار شد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: ایجاد کمربندی سبز حفاظتی برای جنگل های بالادست، تامین بخشی از روغن خوراکی مورد نیاز کشور و مهم تر از همه حفظ و ایجاد اشتغال مولد و پایدار از مواردی است که با اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار دنبال می کنیم.

آئین متمرکز آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار برگزار شد

آئین متمرکز آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار برگزار شد

آئین متمرکز آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار استان با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان، دکتر مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان، حسینی نیا فرماندار شهرستان مینودشت، حجت الاسلام کشیری امام جمعه شهرستان مینودشت و همچنین معاونان، مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان ۲۵ آذر ٩٩ در محل مجتمع کشت و صنعت دکتر بسکی در شهرستان مینودشت و همزمان از طریق ارتباط تصویری ویدئو کنفرانسی با ٨ شهرستان دیگر استان برگزار شد.

 مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در این مراسم حفظ خاک و حاصلخیزی اراضی شیبدار و بهره برداری مطلوب از منابع خاک و آب را از اهداف مهم اجرای این طرح دانست.

وی افزود: ایجاد کمربندی سبز حفاظتی برای جنگل های بالادست، تامین بخشی از روغن خوراکی مورد نیاز کشور و مهم تر از همه حفظ و ایجاد اشتغال مولد و پایدار  از مواردی است که با اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار دنبال می کنیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه سخنانش تثبیت خاک  و نفوذ پذیری آب را دو وظیفه ی حاکمیتی سازمان خواند و گفت: اجرای طرح اراضی شیبدار در استان شدت تخریب خاک را در ۲۷ هزار هکتار از اراضی به ۱۰ درصد کاهش داده است.

وی افزود: در چند سال گذشته با کمک تکنولوژی توانستیم ارقام مقاوم به سرما را شناسایی کنیم و از طریق کشت بافت و تکثیر سریع نهال هایی آماده شد که توانستیم این مشکل سرمازدگی را حل کنیم.

مهاجر گفت: خدای بزرگ را شاکریم که توانستیم باغ الگویی مناسب و بارور با شرایط ماندگار و خوب فراهم کنیم.

وی با اشاره به این نکته  که امروز غرس چهارهزار هکتار از اراضی شیبدار را آغاز کرده ایم افزود: امیدواریم تلاش ما در راستای حفظ منابع خدادادی و افزایش تولید و اشتغال به ثمر نشیند.

در این مراسم دکتر حق شناس استاندار گلستان با تقدیر از کار بزرگی که در حال انجام است گفت: استقلال این ملت بیش از چهل سال گذشته متکی به خودش بوده و امروز با وجود تمام مشکلاتی که داریم دستاوردهای مهمی نیز به دست آورده ایم که قابل ستایش است.

وی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۳ میلیون و ۲۰۰ تن محصولات کشاورزی در استان تولید میشد که امروز این میزان تولید  به ۵ میلیون تن رسیده است و البته این دستاورد فقط در بخش کشاورزی است و ما در بخش های دیگر نیز موفقیت های بسیار کسب کرده ایم.

استاندار گلستان کسب رتبه یک رقمی در تولید ۱۵ محصول کشاورزی را از مزیت های بزرگ استان خواند و گفت: بیش از ۹۰ محصول مختلف در ۸ اقلیم متفاوت استان تولید می شود که در هیچ جای کشور نظیر ندارد.

 حق شناس در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که بتوانیم از نعمات بی شماری که در استان گلستان وجود دارد به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

 

 

غرس اولین اصله نهال توسط استاندار گلستان، بازدید از گلخانه در حال بهره برداری، بازدید از نهالستان توت، بازدید از باغ کلکسیون زیتون و بازدید از باغات گردو و زیتون پیوند شده به روش سرشاخه کاری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید