Iranian Agriculture News Agency

"مجابی" در نخستین وبینار هم‌اندیشی ماهیان خاویاری تأکید کرد:

لزوم بازنگری در بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری

نخستین نشست هم اندیشی آنلاین با حضور یکصدتن از اساتید، مدیران و دست اندرکاران تکثیر و.پرورش و تولید و صادرات ماهیان خاویاری با اجرا و مدیریت شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی بصورت وبینار و آنلاین در محل سالن جلسات شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی مورخه ۱۳۹۹/۹/۲۵ برگزار شد.

لزوم بازنگری در بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری

به گزارش ایانا و به نقل از شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی، در این جلسه، سید محمد مجابی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی ضمن تقدیر از محققین، اساتید، مدیران و دست اندرکاران تولید ماهیان خاویاری در این وبینار با تأکید بر اینکه با توجه به کاهش شدید ذخایر ماهیان خاویاری و ممنوعیت صید آن، ضرورت دارد که با تمام توان و استفاده از راه حل‌های موجود از قبیل تقویت و تجهیز یگان بازسازی ذخایر و رها سازی بچه ماهیان، بازسازی و ایمن سازی رودخانه‌ها و حفاظت‌های موثر در جهت حمایت از تکثیر طبیعی ماهیان خاویاری و مقابله با صید غیر مجاز و همچنین جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به محل زیست آنان، نسبت به حفاظت از این ماهیان اقدام کرد.

وی افزود: ضمن اینکه لازم است بازنگری کامل نسبت به بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری داشته باشیم.

مجابی با اشاره به کمبود اطلاعات دقیق از ارزیابی ذخایر خاطرنشان کرد: ارزیابی‌های حاضر مربوط به گذشته است. 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی تأکید کرد: ضرورت دارد که مراکز ذیربط و تحقیقاتی ارایه مناسب و جدیدی از وضعیت ذخایر داشته باشند.

وی افزود: لزوم توسعه پرورش ماهیان خاویاری و تامین بچه ماهیان مناسب به لحاظ کمی و کیفی نیز باید در دستور کار مراکز ذیربط قرار گیرد.

مجابی با توجه به انعقاد تفاهم نامه های مرتبط با مراکز و سازمانهای مختلف در خصوص پرورش ماهیان خاویاری که در راستای وظایف قانونی شرکت بوده، آمادگی کامل شرکت را در جهت حمایت لازم برای بهبود رویه‌ها و رفع مشکلات تولیدکنندگان ماهیان خاویاری و تسهیل فرآیند تولید و تجارت ماهیان خاویاری اعلام و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم جایگاه تولید خاویارهای پرورشی را به سطح و تراز جایگاه ماهیان خاویاری وحشی برسانیم.

لازم به ذکر است؛ از دیگر محورهای مورد بحث در این وبینار، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی کاربردی در زمینه تکثیر، پرورش و حفظ ذخایر ماهیان خاویاری، محصولات جانبی ماهیان خاویاری، استفاده از فناوری های نوین، فرصت پرورش، تکثیر و حفظ ذخایر ماهیان خاویاری بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید