Iranian Agriculture News Agency

صدور سند مالکیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی ملی اصفهان

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هکتار سند تک برگی عرصه‌های طبیعی در شش ماه نخست امسال صادر شد.

صدور سند مالکیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی ملی اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محمدحسین شاملی در آئین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، اظهار کرد: در مدت ۹ سالی که مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان بودم با همکاران و مدیران این استان اختلاف پیدا نکردیم و این از حسن نیت همکارانم بود که همواره بی وقفه در این سال‌ها تلاش کردند.

وی به صدور یک میلیون ۳۰۰ هزار هکتار سند تک برگ برای عرضه‌های طبیعی در شش ماه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: اگر همکاری و همراهی سازمان ثبت و اسناد نبود این امر به سادگی محقق نمی‌شد و با همکاری امور روستایی ۸۰۰ روستا امسال قانون مند شدند. اگر اداره منابع طبیعی استان اصفهان امسال رتبه نخست را کسب کرد به دلیل تلاش‌های شبانه روزی و صمیمانه همکاران این اداره بود.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به طرح مشارکت و راه اندازی نخستین صندوق منابع طبیعی در استان گفت: متعاقب استان اصفهان، ۱۰ استان دیگر کشور نیز این صندوق را همراهی کردند؛ تشکل‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه در این مدت ۹ سال به منابع طبیعی بسیار کمک کردند و همراه بودند.

شاملی بر ضرورت حفظ آب و خاک تاکید کرد و گفت: هنوز برخی نمی‌خواهند بپذیرید که توسعه پایدار کشور منوط به حفاظت است و بعضاً از ما درخواست‌هایی داشتند که نمی‌توانستیم عملیاتی کنیم، یک نمونه آن معدنی در استان اصفهان بود که ۳۰۰ میلیارد تومان ماده معدنی داشت و آب شرب یک روستا به این معدن وابسته بود، سه نوبت برای این معدن تا پای تعقیب رفتیم و مخالفت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کاداستر قرار شده است با کمک سازمان ثبت و اسناد استان پنج میلیون سند تک برگ تا پایان سال صادر شود.

آئین معارفه سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان برگزار و محمدعلی کاظمی در سمت سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان منصوب شد.

محمدعلی کاظمی پیش از این سمت معاونت برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع این اداره کل استان را برعهده داشته است.

در این آئین از خدمات ۹ ساله محمدحسین شاملی مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان قدردانی شد. وی از سال ۱۳۹۱ تاکنون مسئولیت این اداره کل را برعهده داشت و امسال بازنشسته شد. گفتنی است در آئین تکریم و معارفه مدیرکل و سرپرست جدید اداره منابع طبیعی استان، جمعی از مدیران ستادی و سازمانی جهاد کشاورز استان، مدیر انجمن آبخیزداری کشور و مدیرکل ثبت و اسناد استان اصفهان حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید