Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قروه خبر داد:

فعالیت 17 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در قروه/تولید 600 هزار تن محصولات کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی قروه گفت: 17 هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 17 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در قروه/تولید 600 هزار تن محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، خسرو کریمی پناه مدیر جهاد کشاورزی قروه، در جلسه شورای اداری شهرستان قروه که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در اراضی این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار بهره‌بردار در این شهرستان در حوزه کشاورزی فعالیت دارند، گفت: ۱۷۳ هزار هکتار ارضی در قروه وجود دارد که ۲۹ هزار هکتار آن آبی است.

به گفته وی، با بهره‌گیری از توسعه و دانش روز در زمینه تولید محصولات کشاورزی رشد قابل قبولی در این شهرستان داشته‌ایم.

وی با اشاره به توسعه این شهرستان در طول ۴ دهه انقلاب اسلامی در حوزه‌های مخالف گفت: میزان توسعه تولید بذر از ۴۰۰ کیلوگرم قبل از انقلاب به ۴تن در هکتار رسیده است.

وی افزود:‌هم‌اکنون ۱۲ نوع بذر اصلاح شده در این شهرستان تولید می‌شود و این مهم ظرفیت بسیار خوبی را برای رشد و توسعه هرچه بیشتر صنعت کشاورزی در این شهرستان فراهم کرده است.

کریمی‌پناه گریزی هم به تولید محصولات زراعی در سطح اراضی استان اشاره کرد و گفت: در سال‌ زراعی جاری  ۱۷۵ هزار تن گندم در قروه تولید شده است که ۱۰ درصد آن در شهرستان مصرف می‌شود.

به گفته وی، ۹۰ درصد گندم تولید شده این شهرستان مازاد برنیاز بوده و به سایر مناطق کشور صادر شده است.

کریمی پناه از تولید سالانه ۱۶۵ هزار تن سیب‌زمینی در قروه خبر داد و گفت: به طور میانگین در هر هکتار ۱۳۰ تن سیب‌زمینی در این شهرستان تولید می‌شود که نسبت به میانگین کشوری که حدود ۳۵ تن در هکتار است رقم قابل توجهی است.

وی در ادامه اذعان داشت:۲۷ واحد سردخانه‌ای در سطح شهرستان وجود که ظرفیت ۱۸۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی را دارد و توسعه این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی است.

مدیرجهاد کشاورزی قروه از توزیع سالانه ۲۳ میلیون لیتر سوخت ماشین آلات کشاورزی در قروه خبر داد و گفت: تسهیل در این حوزه نیازمند صدور کارت هوشمند سوخت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید