Iranian Agriculture News Agency

ذخیره سازی 14 هزار تنی مرکبات در میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از ذخیره سازی 14 هزار تنی مرکبات در این شهرستان خبر داد.

ذخیره سازی 14 هزار تنی مرکبات در میاندورود

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی بیان کرد: تاکنون 14 هزار تن مرکبات در شهرستان میاندورود ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان میاندورود دارای 7 هزار و 564 هکتار باغ مرکبات است، ادامه داد: 80 درصد پرتقال‌های میاندورود تاکنون برداشت شد که قیمت هر کیلوگرم پرتقال روی درخت اکنون 7 هزار و 500 تا 8 هزار تومان است و صادرات این محصول نیز از 15 آبان به کشورهای روسیه، آذربایجان، عراق، عمان آغاز شد.

علوی وضعیت کیفی و کمی مرکبات امسال این شهرستان را مطلوب دانست و تصریح کرد: هیچ کمبودی در تولید و عرضه انواع مرکبات نداریم و قیمت این محصول در بازار مصرف نیز بر پایه عرضه و تقاضاست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اظهار اینکه باغداران باید میوه‌های آسیب‌دیده ناشی از صدمات مکانیکی، حلزون و دیگر خسارات مشابه را از میوه‌های سالم جداسازی کنند، تاکید کرد: رعایت نکات فنی مانند بسته‌بندی، خالی گذاشتن یک‌سوم فضای انبار و جعبه‌ها، استفاده از پالت و جعبه‌های مناسب برای تهویه مطلوب و جلوگیری از صدمات مکانیکی به میوه‌ها الزامی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت در تنظیم دما و رطوبت انبار برای حفظ کیفیت و کمیت میوه‌ها ضروری است، به باغداران توصیه کرد، نسبت به بازدید دوره‌ای حداقل دو هفته یک‌بار از میوه‌های انبارشده برای بررسی وضعیت سلامت میوه‌ها اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید