Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد:

انجام طرح‌های آبخیزداری درسطح ۲۵ میلیون هکتار از اراضی ملی

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرح هایتوسعه آبخیزداری و آبخوان داری تاکنون درسطح ۲۵ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور انجام شده است.

انجام طرح‌های آبخیزداری درسطح ۲۵ میلیون هکتار از اراضی ملی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین؛ محمد رضا همتی در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین که با حضور عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری،محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین فاطمه خمسه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد با بیان این مطلب افزود : با برنامه ریزی انجام شده قرار است طرح آبخیزداری درسطح بیش از ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور انجام شود ، تا تاکنون این طرح در سطح 25 میلیون هکتار آن به پایان رسده است .

به گفته وی حفظ و صیانت از عرصه های منابع طبیعی ، یک کار عظیم است و قطعا بدون مشارکت مردم، حفاظت، احیا و بهره برداری بهینه از این منابع میسر نخواهد شد.

وی کار در این حوزه بسیار فنی، تخصصی، پیچیده و چند وجهی دانست و گفت: یکی از پیچدگی‌های منابع طبیعی تداخلات اراضی است که باید این مشکل با کار فرهنگی و اطلاع رسانی مرتفع شود.

همتی گفت: اعتقاد نداریم که باید منابع طبیعی را بدون بهره برداری و برای نسل‌های آینده نگهداریم بلکه معتقدیم باید از منابع طبیعی به شکل صحیح بهره برداری شود و هر اقدامی در این حوزه برابر با طرح مصوب و قانون انجام شود .

مدیرکل حوزه ریاست، بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ما اعتقاد داریم که اگر مشارکت مردم را نداشته باشیم هیچ موفقیتی در منابع طبیعی نصیب ما نمی‌شود و اگر آتش سوزی، فرسایش و جاری شدن سیلاب‌ها را شاهد هستیم نشان می‌دهد منابع طبیعی را نشناخته‌ایم و به وظیفه خود درست عمل نکرده‌ایم.

وی در پایان ضمن قدرانی از خدمات مهندس علی اکبر اسدالهی ؛ مهندس محسن قاسم زاده را به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین معرفی کرد .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید