Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد :

اجرای طرح کاداستر در ۸۰ درصد از عرصه های منابع طبیعی استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تا پایان سال 1400 طرح کاداستر در بیش از 80 درصد از عرصه های منابع طبیعی این استان اجرا و به پایان می رسد .

اجرای طرح کاداستر در ۸۰ درصد از عرصه های منابع طبیعی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان قزوین که با حضور عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری ، همتی مدیر کل حوزه ریاست سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد، گفت: همکاری خوبی طی این سال ها بین مدیریت امور اراضی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای اجرای طرح کاداستر بوده است .

وی یاد آور شد : بیشترین آرای رفع تداخلات اراضی به نفع روستاییان صادر می شود و تمام تلاش مجموعه ؛ صیانت از حقوق مردم است.

خمسه گفت: طرح های آبخیزداری بسیار بزرگ و خوبی در استان اجرا و یا در دست اجرا می باشد ، که مستلزم تخصیص اعتبارات مناسب برای تکیمل این طرح است تا بتوان آبهای فصلی را کنترل و جمع آوری کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بخش دیگری از سخان خود به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص صیانت از جنگل و مرتع و مشارکت مردم در منابع طبیعی اشاره کرد و گفت : مردم نقش موثری در صیانت از اراضی ملی و جنگل دارند و بایستی در این امر مهم مشارکت داشته باشند .

خمسه بر لزوم اهمیت همگان در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید و اضافه کرد : این امر تنها با اطلاع رسانی و آموزش به بهره برداران بخش و مردم امکان پذیر خواهد بود .

وی یاد آور شد: منابع طبیعی یکی از پر چالش ترین بخش های کشاورزی است و اگر در خصوص قوانین منابع طبیعی موضوعاتی و مباحثی مطرح است بایستی از مسیر قانون گذاری در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

خمسه اضافه کرد: قوانین منابع طبیعی شفاف و منبعث از قوانین مجلس شورای اسلامی است که بایستی به آن عمل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به خدمات اسدالهی مدیر کل اسبق منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اشاره کرد و گفت : امروز مراسم تکریم یکی از خدمتگزارن نظام مقدس جمهوری اسلامی و از نیروهای جهادی است که طی این مدت خدمات ارزنده ای را به استان و منابع طبیعی داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید