Iranian Agriculture News Agency

برخورد جدی با مجموعه سازی در زمین‌های کشاورزی

در طرح برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در شهرضا، ۶ ویلای ساخته شده در زمین‌های کشاورزی تخریب شد.

برخورد جدی با مجموعه سازی در زمین‌های کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرضا گفت: ۱۰۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرضا شناسایی و در چند روز گذشته ۶ مورد از آن‌ها تخریب شد.

امیر حسین رزاز زاده به صاحبان این اراضی توصیه کرد که هر چه زودتر و قبل از اقدام جهاد کشاورزی، نسبت به تخریب ساختمان‌های غیر مجاز اقدام کنند تا خسارت کمتری ببینند.

وی افزود: در راستای اجرای قانون تغییر کاربری اراضی کشاورزی هر ساختمانی که بدون گرفتن مجوز از جهاد کشاورزی ساخته شود، محکوم به تخریب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا هم با بیان اینکه تمامی ساخت و ساز‌های تخریب شده غیر مجاز بوده و با حکم دادستان تخریب شده است گفت: طبق نقشه‌های هوایی موجود از سال ۸۴ تاکنون تمامی این قسمت‌ها زمین‌های کشاورزی بوده که در مرحله اول اقدام به دیوار کشی و سپس تبدیل به باغ شده است.

رضا باقری افزود: هرچند این کار هم منع قانونی دارد، ولی چون کاربری کشاورزی اراضی حفظ شده اقدامی از طرف مدیران وقت برای تخریب دیوار‌ها نشده است.

وی گفت: در حال حاضر این باغ‌ها به قطعات کوچک‌تر تفکیک و تبدیل به باغ ویلا شده است که این کار با قانون حفظ کاربری و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی منافات دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا افزود: با توجه به صدور اخطار‌های مکتوب و دیوار نویسی گشت امور اراضی مدیریت جهاد کشارزی و همکاری نکردن صاحبان باغ ها، حکم تخریب را دادستان صادر و با حضور فرمانده حفاظت از اراضی کشاورزی استان اجرا شد.

در این زمینه معاون حفظ و یکپارچگی اراضی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در پنج مرحله به مالکان زمین‌هایی که تغییر کاربری دادند، اخطار داده شد، اما این افراد رعایت نکردند و ادعا کردند که به آن‌ها اطلاع رسانی نشده است.

مجیری افزود: کارشناس‌های جهاد کشاورزی در تمام مراکز به صورت تلفنی و یا با سامانه ۱۳۱ همه اطلاعات را در اختیار متقاضی قرار می‌دهند و مجوز‌های هر منطقه را توضیح می‌دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید