Iranian Agriculture News Agency

توزیع ۱۰۰ هزار نهال دیم بین کشاورزان درمیان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: با مساعدت بنیاد علوی یکصد هزار نهال دیم شامل زرشک، بادام، سنجد، گل محمدی، به صورت رایگان بین کشاورزان شهرستان درمیان توزیع می شود.

توزیع ۱۰۰ هزار نهال دیم بین کشاورزان درمیان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، سید محسن نصیرائی اظهار کرد: با مساعدت بنیاد علوی این تعداد نهال با هدف غنی تر شدن سطح زیر کشت باغات شهرستان امسال تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی از مراکز مورد تأیید خریداری و بین کشاورزان به صورت رایگان توزیع می‌شود.

وی به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد علوی در زمینه احیا و مرمت 20 قنات در شهرستان درمیان اشاره کرد و گفت: امسال بر اساس این تفاهم نامه یک و نیم میلیارد تومان بنیاد علوی و یک و نیم میلیارد تومان هم سازمان جهاد کشاورزی اعتبار اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کار مرمت و احیای پنج قنات در روستاهای نوغاب، بمرود آباد آنیک، تخته جان، بورنگ و آواز در اولویت است، افزود: برای این تعداد روستا قرار دادها منعقد و کار مرمت و احیای قنات آغاز شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان درمیان یادآور شد: بنیاد علوی در بحث خط انتقال آب به مزارع نیز ورود کرده و لوله های مورد نیاز بر اساس مشخصات فنی ارایه شده، توسط بنیاد تهیه می شود و در ازای تامین لوله و ...جهاد کشاورزی برابر آن اعتبار، پروژه آبیاری کم فشار در روستا ها اجرا می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید