Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد:

بستان آباد، قطب تولید قارچ خوراکی در استان آذربایجان شرقی

تولید سالیانه بیش از۲ هزار تن قارچ خوراکی در ۶۴ واحد تولیدی شهرستان بستان آباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد از تولید سالیانه بیش از2000 تُن قارچ خوراکی در 64 واحد تولیدی صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی شهرستان خبر داد

بستان آباد، قطب تولید قارچ خوراکی در استان آذربایجان شرقی

 عزیز نوروزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی بیان اینکه این میزان تولید رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده است گفت: بیش از نیمی از این عملکرد به واحدهای خانگی تخصیص دارد.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی خاص شهرستان بستان آباد در کنار آموزشهای ترویجی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، این منطقه را برای تولید قارچ خوراکی مساعد کرده است افزود: نوع قارچ خوراکی تولیدی در این شهرستان از نوع دگمه ای بوده که در مقایسه با سایر ارقام بازارپسندی بالا و خوش خوراک تر می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد گفت: وجود 40 واحد تولیدی  قارچ خانگی در این شهرستان با مرکزیت روستای آلانق موجبات تشکیل شرکت تعاونی تولید کنندگان قارچ را نیز بوجود آورده که  توانسته اند با احداث واحدهای خانگی در اقتصاد خانوار و اشتغال زنان روستایی کمک شایانی نمایند.

 نوروزی افزود: مساحت کل واحدهای تولید قارچ شهرستان حدود یک هکتار می باشد که اشتغال مستقیم و غیر مستقیم آن به حدود 2000 نفر می رسد و مدیریت شهرستان جهت ایجاد اشتغال پایدار  در روستاها بر توسعه واحدهای تولید قارچ همچنان پافشاری می نماید.

وی با طرح مسایل و مشکلات تولید کنندگان قارچ خوراکی از جمله نبود کارخانه های تولید کمپوست و فرآوری قارچ در سطح شهرستان و نوسانات قیمت بازار از جمله افزایش قیمت نهاده های اولیه و هزینه های حمل ابراز امیدواری نمود که حل این معضلات موجبات افزایش تولید و اشتغال در این شهرستان را فراهم نماید.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید