Iranian Agriculture News Agency

کاشت گیاه دارویی مورینگا برای نخستین بار در عرصه های طبیعی فارس

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: برای نخستین بار گیاه دارویی مورینگا به صورت آزمایشی در عرصه های مرتعی شهرستان کازرون کاشته شد.

کاشت گیاه دارویی مورینگا برای نخستین بار در عرصه های طبیعی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالحسن صمد نژاد تصریح کرد: کاشت مورینگا در سطح ۱۰ هکتار از عرصه های مرتعی بخش کله کنده واقع در منطقه حسین آباد سرمشهد از توابع شهرستان کازرون انجام شد.

وی افزود: این اقدام با همکاری مجری طرح مرتع داری انجام شده و امید است باتوسعه و کاشت این گیاه ارزشمند شاهد افزایش بهره وری موفق این محصول در آینده باشیم.

صمدنژاد با اشاره به مقاومت این گیاه در نواحی خشک و نیمه خشک در برابر شرایط کم آبی و سازگار با اقلیم منطق، ابراز کرد: این گیاه علاوه بر ارزش های حفاظتی آب و خاک نقش بسزایی در تامین علوفه دام و مصارف دارویی و صنعتی دارد.

مدیر کل منابع طبیعی فارس اظهار کرد: کاشت و توسعه این گونه ارزشمند و فراهم شدن بستر لازم جهت ایجاد صنایع تبدیلی در آینده موجب اشتغال زایی و افزایش راندمان اقتصادی برای جوامع محلی خواهد داشت .

صمدنژاد؛ با اشاره به سودآوری تجاری این محصول نیز خاطرنشان کرد: صادرات این گیاه علاوه برارزش افزوده برای مرتعداران و روستاییان موجب ارز آوری اقتصادی در سطح ملی خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید