Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهاد کشاورزی مرودشت:

اصلاح باغ های دیم در اراضی شیب دار مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز عملیات بهسازی و اصلاح باغ های دیم و احداث باغ جدید در اراضی شیب دار مستثنیات منطقه کامفیروز شمالی بر اساس موافقت نامه و با اعتبارات بخش باغبانی شهرستان خبر داد.

اصلاح باغ های دیم در اراضی شیب دار مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با بیان اینکه باغ های مذکور در سال 1396 با اعتبارات یارانه نهال احداث شده اند، اظهار کرد: عملیات اصلاح در راستای حمایت از توسعه باغ های دیم در اراضی شیب دار و از طریق واگذاری عملیات اجرایی طرح به تعاونی باغداران بخش کامفیروز شمالی انجام می شود.

او گفت: در این طرح علاوه بر اصلاح باغ های احداث شده در چند سال اخیر، آماده سازی و حفر گوده به منظور احداث باغ های بادام و انگوردیم جدید در اراضی شیب دار در سطح پنچ هکتار نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در طرح مذکور کشت گیاهان دارویی نیز مد نظر است، افزود: کشت آنغوزه، خاکشیر و ریواس مجموعا در سطح سه هکتار نیز آغاز شده است.

رحیمی، مزایای این طرح را  مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از رواناب‌های سطحی، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: استقرار پوشش گیاهی با کمترین هزینه، در این طرح رونق کشاورزی و حفظ منابع آبی را  در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: به منظور ذخیره آب و جلو گیری از فرسایش، ایجاد سامانه های آبگیر و بانکت بندی  نیز دراین باغ ها حال انجام است.

رحیمی گفت: این طرح به منظور اصلاح سیستم آبیاری باغ های دیم احداث شده در اراضی شیب دار کامفیروز شمالی از طریق بانکت بندی و همچنین توسعه کشت گیاهان دارویی سازگار با اقلیم منطقه زیر نظر مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی و مدیریت جهاد کشاورزی در حال اجرا است.

گفتنی است، کامفیروز شمالی در فاصله ۹۰ کیلومتری غرب شهرستان مرودشت و ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید