Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان

صندوق کشاورزی کردستان ۸۰۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان گفت: این صندوق در یک سال گذشته ۸۰۳ میلیارد ریال تسهیلات در سه بخش سرمایه گذاری به متقاضیان پرداخت کرده است.

صندوق کشاورزی کردستان ۸۰۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، غلامرضا پاک سرشت در جلسه کار گروه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان به مناسبت سالروز تاسیس این صندوق در کردستان اظهار کرد: این میزان شامل ۷۳۸ میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد و ۶۵ میلیارد ریال  با کارمزد ۱۸ درصد در قالب زنجیره ارزش و تسهیلات ویژه است.

وی افزود: این میزان تسهیلات به ۹ بخش دامداران، مرغداران، زنبورداران، شیلات و آبزیان، تعاون روستایی، تعاونی تولید روستایی، مرتعداران، صنایع تبیدلی و خرید مکانیزاسیون اختصاص یافته است.

پاک سرشت یادآور شد: تهسیلات چهار درصد برای تهیه نهاده‎های مورد نیاز چرخه تولید از قبیل جودامی ،سبوس، ذرت دانه‌ای ،کنجاله سویا، خوارک ماهی وبچه ماهی ،کود وسموم شیمیایی،بذور زراعی پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات ۱۸ درصد نیز ویژه اتحادیه تعاون روستایی استان برای  تامین کود اوره مورد نیاز کشاورزان سطح استان  به میزان ۵۰ میلیارد ریال  در ۲ مقطع  در قالب زنجیره برای تامین پنج هزار تن کودهای شیمیایی و ۲۰ میلیارد ریال برای تامین و توزیع یک هزار و ۱۲۲ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان گفت: فلسفه وجودی صندوق استان حمایت از تشکیل سرمایه و تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری تولید کنندگان فعال بخش بود که بتواند در کانال درست و در جهت افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی بکار گرفته شود.

پاک سرشت اظهار کرد: زمینه و محدوده فعالیت صندوق، اعطای تسهیلات ارزان قیمت و هدفمند، تضمین تولید کنندگان برای اخذ تسهیلات از بانک ها، دریافت کمک های مالی و اعتباری و حمایت از تولید کنندگان و فعالان در مواقع بحرانی و نیز حمایت از صادرات کشاورزی و بهره گیری از سایر ظرفیت های قانونی در راه ارائه خدمات است.

وی افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان در مدت ۱۲ سال فعالیت مستمر خود ۲۱۰ تشکل را با ۱۰۸ هزار بهره بردار زیر پوشش خدمات خود برده و اکنون ۶۶۵ میلیارد ریال سرمایه دارد.

صندوق توسعه بخش کشاورزی استان کردستان در سال ۱۳۸۵ با هشت میلیارد ریال اعتبار و ۱۶ تشکل، تشکیل شد و در ۱۱ سال فعالیت میزان سرمایه آن ۵۹ برابر شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید