Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خبر داد :

صدور کشاورزکارت در کردستان بامزیت دریافت تسهیلات 12درصد برای کشاورزان

سپری اذعان داشت :تامین نهاده های کشاورزی، کود، مبارزه به موقع با آفات زراعت با تهیه کشاورز کارت و دریافت تسهیلات کم بهره برای کشاورزان فراهم شده است.

صدور کشاورزکارت در کردستان بامزیت دریافت تسهیلات 12درصد برای کشاورزان

به گزارش ایانا در  استان کردستان، محمد فرید سپری  در دومین جلسه هماهنگی صدور کشاورز کارت که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور مدیر شعب بانک کشاورزی و مدیران جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار کرد:کمبود سرمایه یکی از مشکلات بخش کشاورزی به ویژه در زراعت به شمار می رود بافراهم شدن شرایط فعلی در راستای صدور کشاورز کارت در کردستان زارعان استان  تا سقف 20 میلیون تومان از  تسهیلات 12 درصد بهرمند شوند.

وی افزود : دریافت 2میلیون تومان تسهیلات 12 درصد برای هر هکتار زمین زراعی  در راستای تامین نهاده، کود و محلول پاشی، مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها عملکرد در تولید را افزایش دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت : تامین نهاده به شیوه مناسب عنوان یک مولفه بزرگ  و کاهش هزینه های جانبی  و رفع دغدغه کشاورزان همواره دغدغه بخش کشاورزی استان بوده که با فراهم شدن کشاورزکارت می شود این دغدغه هارا کاهش داد.

وی تأکید کرد : تخصیص ۱۹۶ میلیارد تومان برای صدور کشاورز کارت به استان کردستان  می توان جهش بسیار مناسبی در تولید ات زراعی استان ایجاد نمایداین مقدار تخصیص برابر اعتبار 14استان یعنی 10درصد اعتباری که در سطح  کشور اختصاص داده شده است به استان کردستان اختصاص یافته است.

 

سپری عنوان کرد : اراضی زیر  کشت زراعت  با آماری  که در نسق ها ثبت شده اختلاف دارد بر این اساس  ملاک  پرداخت تسهیلات میزان اراضی درحال تصرف بوده و باید اراضی زیرکشت به معنای واقعیت با تائید کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی ملاک دریافت تسهیلات کشاورز کارت باشد.

وی خاطرنشان کرد : در سال جاری که بنام جهش تولید نامگذاری شده است جهش بسیار خوبی در دیمزارها  انجام شده است فرصت بسیار مناسبی که زمینه جهش تولید  در اراضی دیم و  اراضی آبی را فراهم کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: تسهیلات پرداختی از طریق کشاورز کارت برای خرید بذر محصولات استراتژیک( گندم، جو و دانه های روغنی)، کود و سم قابل استفاده  بوده و بر اساس هماهنگی های صورت گرفته مراکز جهاد کشاورزی باید روزانه بیش  ۲۰ نفر از زارعان متقاضی را  به شعب بانک کشاورزی در شهرستانها معرفی نمایند.  

به گفته سپری : بر اساس آسانکاری که مدیر امور شعب بانک کشاورزی در این راستا اجرا می کند  کشاورز کارت در کوتاه ترین زمان ممکن صادر خواهد شد.

وی گفت : درمقایسه با استان‌هایی چون گلستان باید کردستان جهش بیشتری انجام دهد زیرا کردستان انبار غله کشور است و 10درصد از تولیدغلات کشور با رحمت الهی و زحمت همکاران بخش کشاورزی به ویژه کشاورزان زحمت کش در استان کردستان انجام می شود و از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را کرد وبا محلول پاشی، مبارزه به موقع  با علف هرز، مبارزه با آفات و بیماری ها باید بهتراز قبل انجام شود و با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی زمینه ایجاد انگیزه برای افراد رامهیا نمائیم.

وی با اشاره به بکارگیری ظرفیت های اطلاع رسانی افزود :

مسئله مهم اطلاع رسانی دقیق برای کشاورزان است  بطوریکه یک روز درمیان چه از طریق شبکه سیما، چه رسانه های مکتوب مدیران جهاد کشاورزی شهرستان همچنین مدیر بانک کشاورزی برای افزایش آگاهی کشاورزان به ارائه گزارش و اطلاع رسانی به کشاورزان به پردازند و با نصب بنر  در اماکن مختلف که دسترسی کشاورزان به آن اسانتراست از جمله شعب بانک کشاورزی، مراکز جهاد کشاورزی میادین مختلف اطلاع رسانی های لازم و دقیق  انجام شود.

وی اظهار داشت :روند صدور کشاورز کارت از ابتدای هفته جاری در استان شروع شده با هماهنگی هایی که با بانک کشاورزی استان صورت گرفته بادی در کوتاه ترین زمان این تسهیلات در اختیار زارعان استان قرار داده و برای بهره مندی کشاورزان از خدمات سرمایه درگردش آنچه کشاورز کشت کرده است واقعی تایید شود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید