Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران:

محور فعالیت های حوزه منابع طبیعی توجه و رعایت قوانین و مقررات است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه برگزاری نشست های مشترک بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع طبیعی شهرستان های دماوند و فیروزکوه گفت: محور فعالیت های حوزه منابع طبیعی توجه و رعایت قوانین و مقررات است.

محور فعالیت های حوزه منابع طبیعی توجه و رعایت قوانین و مقررات است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه برگزاری نشست های مشترک بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع طبیعی شهرستان های دماوند و فیروزکوه گفت: محور فعالیت های حوزه منابع طبیعی توجه و رعایت قوانین و مقررات است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران علینقی حیدریان با بیان اینکه فعالیت های مورد نظر باید بر مبنای اصول و قواعد حقوقی و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه انجام شود افزود: هنگامی که نگاه قانونی بر انجام امور مربوطه حاکم باشد، در این صورت شاهد آسیب به میراث و ثروت های طبیعی کشور که جزو سرمایه های ملی محسوب می شوند نخواهیم بود.

وی ادامه داد: برای تحقق بخشیدن به این مهم و حرکت در مسیر قانون، پیشگیری و فرهنگسازی به عنوان اصلی ترین سیاست های مجموعه منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران تصریح کرد: تمامی فعالیت های منابع طبیعی عام المنفعه بوده که از این رو لازم است علاوه بر مسئولان و دستگاه های ذی ربط، آحاد مردم نیز منابع طبیعی را در امر حفظ، احیاء و توسعه عرصه های منابع طبیعی یاری نمایند.

حیدریان به اجرای پروژه های آبخیزداری در شهرستان های دماوند و فیروزکوه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اثربخشی های خوب فعالیت های آبخیزداری و آبخوان داری از لحاظ کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت سفره های آب زیرزمینی و درخواست های جوامع محلی و آبخیزنشینان مبنی بر تداوم این گونه اقدامات، خوشبختانه امسال هم پروژه های آبخیزداری در حوزه های آبخیز این دو شهرستان اجرائی می شود که استمرار این پروژه ها همکاری و حمایت های همه جانبه فرمانداران را نیز بیش از پیش می طلبد.

 

گفتنی است در این نشست های مشترک که به طور جداگانه در محل فرمانداری های شهرستان های دماوند و فیروزکوه برگزار شد، علاوه بر حضور فرمانداران، نماینده مردم این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی، بخشداران، شهرداران و جمعی از شهروندان، مسئولان ادارات منابع طبیعی این شهرستان ها و معاونین حفاظت و امور اراضی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران نیز حضور داشتند.

 

شایان ذکر است این نشست ها که به مدت 7 ساعت به طول انجامید مباحثی همچون درخواست های اشخاص جهت اجرای طرح های کشاورزی، صنعتی، معدنی و پروانه چرا در اراضی ملی، اعتراض اشخاص به روند اجرای مقررات قانون ملی شدن و تداخل اراضی ملی با عرصه های مورد ادعای اشخاص، کاهش مخاطرات سیلاب در مجاورت روستاها و مشکلات بهره برداران از مراتع و اختلافات آنان مطرح که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ضمن تشریح روند اجرای قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع و نحوه رسیدگی و اعتراضات اشخاص در تشکیلات اداری و محاکم قضائی، توضیحات لازم در خصوص موضوعات مطروحه را ارائه و دستورات لازمه جهت رسیدگی به درخواست های حدود 150 نفر از بهره برداران و متقاضیان بخش منابع طبیعی را صادر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید