Iranian Agriculture News Agency

از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی تشریح شد:

آخرین وضعیت اجرای تفاهم نامه ساخت 100 هزار واحد مسکونی برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی، آخرین وضعیت اجرای تفاهم نامه همکاری وزارت جهاد کشاورزی با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی ویژه شاغلان، بازنشستگان و ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت اجرای تفاهم نامه ساخت 100 هزار واحد مسکونی برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش ایانا، شاهرخ شجری با اشاره به این که وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در تاریخ چهاردهم مهرماه سال جاری برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی برای شاغلان، بازنشستگان و ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی از تمام امکاناتی که در اختیار دارد برای اجرای هر چه سریع تر طرح اقدام ملی مسکن استفاده خواهد کرد.

وی یادآور شد: این تفاهم نامه در راستای اجرای ماده ۶ قانون ساماندهی و تولید مسکن امضا شده است و طی این تفاهم نامه، 100 هزار واحد مسکونی در مناطق شهری کشور طی سه سال به متقاضیانی که در سامانه طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند، واگذار می شود.

شجری با بیان این که این پروژه در سه مرحله شناسایی متقاضیان مسکن، شناسایی اراضی مازاد و شناسایی پیمانکاران واجد شرایط دارای صلاحیت و با مسئولیت اجرا توسط اینجانب اجرا می شود، تصریح کرد: در اجرای مرحله اول، طی نشست با معاون زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی اولین لیست متقاضیان شامل تعداد 36440 نفر متقاضی شاغل تقدیم شد.

وی با اشاره به این که از تاریخ دهم الی بیستم آذرماه امکان دسترسی و ثبت نام برای این دسته از متقاضیان در سامانه ملی مسکن فراهم شد، خاطرنشان کرد: در خصوص کارکنان بازنشسته، مستمری بگیران و نیروهای قراردادی متقاضی مسکن در حال تکمیل و جمع بندی اطلاعات هستیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: علاوه بر این 36440 نفر، تعداد 25 هزار نفر از شاغلین نیز در سامانه داخلی مسکن وزارتخانه ثبت نام کرده اند که اطلاعات آنان به همراه اطلاعات کارکنان بازنشسته و مستمری بگیر و قراردادی به صورت تجمیعی و در مرحله دوم به وزارت راه و شهرسازی ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: پر واضح است که تعدادی از متقاضیان به علت عدم اطلاع و یا دسترسی به سامانه (به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی) جا خواهند ماند که برای جاماندگان نیز تدابیری اتخاذ شده است.

شجری بیان کرد: هم زمان با فرآیند شناسایی متقاضیان، اراضی قابل واگذاری برای اجرای طرح در حال شناسایی است که متعاقبا در این خصوص نیز اطلاع رسانی لازم به همکاران انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید