Iranian Agriculture News Agency

عدم ثبت کالا در سامانه جامع انبارها، احتکار تلقی‌ می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: بر اساس طرح سامانه جامع انبارها، همه اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا خرید و فروش و انبار می‌کنند باید آدرس و مشخصات دقیق انبارهای خود را در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ثبت کنند.

عدم ثبت کالا در سامانه جامع انبارها، احتکار تلقی‌ می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، رضا باقری اظهار کرد: بر اساس ضوابط جاری کلیه اشخاص حقیقی، حقوقی و بهره‌برداران دام، طیور، آبزیان، زنبورداران، تعاونی‌ها، کارخانجات تولید خوراک دام، طیور و آبزیان که کالا خرید، فروش و انبار می‌کنند، باید مشخصات دقیق انبارهای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا افزود: بر اساس طرح سامانه جامع انبارها، همه اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا خرید و فروش و انبار می‌کنند باید آدرس و مشخصات دقیق انبارهای خود را در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ثبت کنند.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده کالا توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات در انباری که مشخصات آن ثبت نشده است، آن کالا در حکم احتکار تلقی شده و پس از تشکیل پرونده تخلف، صاحب کالا را به مراجع قانونی ارجاع خواهند داد.

 باقری با بیان اینکه منظور از انبارها و مراکز نگهداری کالا تمامی مراکز بارگیری، تخلیه‌، نگهداری یا ذخیره‌سازی کالا است، عنوان کرد: این مراکز در حوزه کشاورزی، دامپروری و دامپزشکی شامل واحدهای پرورش طیور، دام سنگین و سبک، استخرهای پرورش ماهی، سیلوهای نگهداری محصولات فله، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، کارخانجات تولید خوراک دام، طیور، آبزیان، کارخانجات تولید سوسیس و کالباس، صنایع تولید کود و سم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا ادامه داد: هر مکان و مرکزی که کالا در آن نگهداری، وارد و یا خارج می‌شود باید در این سامانه به آدرس www.nwms.ir ثبت شود.

هویت‌گذاری دام گامی برای مقابله با قاچاق            

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغیه ۱۵ دی ماه سال ۹۸ سازمان دامپزشکی کشور، هر گونه مجوز حمل دام منوط به انجام هویت‌گذاری دام توسط دامدار است و دامی که خارج از این چرخه حمل شود به عنوان قاچاق ضبط می‌شود، بنابراین اجرای طرح هویت‌گذاری دام برای دامداران الزامی است.

باقری با بیان اینکه هویت‌گذاری دام یکی از پروژه‌های اساسی کشور است، بیان کرد: هویت‌گذاری دام جلوگیری از قاچاق دام و حفظ ذخایر ژنتیکی را به همراه دارد به همین دلیل توجه بیشتر مسؤولان نسبت به اجرای این طرح به ویژه در استان اصفهان و شهرستان شهرضا را دوچندان می‌سازد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با تأکید بر اینکه تنها دام‌های هویت‌گذاری شده با پلاک‌های بین‌المللی کشتار می‌شوند، عنوان کرد: با توجه به ضرورت تسریع در انجام طرح ملی هویت‌گذاری دام که مشمول کلیه دام‌های سبک و سنگین استان اصفهان و شهرستان شهرضا می‌شود، از تاریخ ۵ بهمن ماه تنها دام‌های هویت‌گذاری شده با پلاک‌های ۱۵ رقمی بین‌المللی و با کنترل مالک آن در سامانه قرنطینه دام، کشتار می‌شوند که انجام این امر مستلزم ثبت و تأیید تخلیه در سامانه قرنطینه توسط عوامل انتقال دام و تحویل گیرندگان دام کشتارگاه‌ها، دامداران، پرواربندان می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر پیشگیری از بروز آنفلوآنزای فوق حاد طیور بیان کرد: با توجه به برودت هوا و اعلام رسمی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص رخداد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد در چندین استان، ضروری است کلیه پرورش‌دهندگان طیور صنعتی و حتی روستایی (بومی) شهرستان شهرضا نسبت به رعایت حداکثری ضوابط بهداشتی و اصول قرنطینه، با هوشیاری و حساسیت بالاتر در خصوص پیشگیری از این بیماری خطرناک برای صنعت طیور اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید