Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی هرمزگان:

150 تن بادمجان از کشاورزان هرمزگانی خریداری شد

مدیر تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به مشکلات صیفی کاران این استان، گفت:140محصول بادمجان با همکاری شبکه تعاون روستایی هرمزگان از کشاورزان استان خریداری شد.

150 تن بادمجان از کشاورزان هرمزگانی خریداری شد

به گزارش ایانا و به نقل از تعاون روستایی هرمزگان، سیروس اسدپور در حاشیه بازدید از مزارع رودان اظهار کرد: در راستای حمایت از کشاورزان هرمزگانی، تاکنون بیش از 150 تن بادمجان در این استان برای نخستین بار بصورت توافقی خریداری شده است.

وی افزود: خرید توافقی بادمجان از نیمه آذرماه توسط اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اسدپور با بیان اینکه ورود تعاون روستایی روستایی تاثیر خوبی در افزایش قیمت این محصول داشته است، تصریح کرد: حضور همکاران ما در مزارع بادمجان نسبتا موثر بوده و با این رویه قیمت خرید این محصول رو به افزایش است.

وی با اشاره به کشت 9 هزارهکتاری این محصول در استان هرمزگان، پیش بینی نمود بیش از ۴۷۰ هزار تن بادمجان از زمین‌های کشاورزی استان برداشت شود.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان یکی از دلایل اصلی مشکلات کشاورزان استان عدم توازن در عرضه و تقاضا دانست و افزود: صادرات کمتر این محصول و محدودیت تقاضا در بازار داخل سبب بروز مشکلاتی برای فروش بادمجان توسط کشاورزان استان شده است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر بادمجان دلمه ای 500 و بادمجان قلمی 800 تومان در مزرعه از کشاورزان خریداری می‌شود، بیان کرد: در همین راستا باید منابع و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تعاون روستایی قرار گیرد تا تشکل‌ها بتوانند کار خرید توافقی بادمجان را از کشاورزان ادامه دهند.

اسدپور افزود: شهرستان‌های بندرعباس، میناب و رودان ازجمله نقاط مهم تولید بادمجان در استان هستند.برداشت این محصول نیز از اواخر آبان ماه آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید