Iranian Agriculture News Agency

کپه کاری و بذرپاشی 131 هکتار از مراتع حوزه آبخیز چنداب

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان گفت: 131 هکتار از مراتع حوزه آبخیزچنداب بخش ایوانکی شهرستان گرمسار بذرپاشی و کپه کاری شد.

کپه کاری و بذرپاشی 131 هکتار از مراتع حوزه آبخیز چنداب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، عرب معصومی اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بخش مرتع این اداره کل ۳۳۳/۶۸۸/۷۸۵ ریال  تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که بنا داریم طی امسال برای احیاء مراتع بیش از 200 هکتار عملیات احیایی بذر پاشی و بذرکاری در عرصه های مرتعی  انجام دهیم.

وی افزود: طی چند روز اخیر عملیات بذر پاشی و بذرکاری در 131 هکتار از اراضی حوزه آبخیز چنداب بخش ایوانکی شهرستان گرمسار  که امروز شاهد عملیات کپه کاری وبذرپاشی هستیم در حال اتمام هست.

رئیس اداره  منابع طبیعی وآبخیزداری  با اشاره به  آتش سوزی های چند ماه گذشته در این منطقه گفت: قسمتی از این عملیات احیایی مربوط به مراتعی است که در اثر آتش سوزی از بین رفته و آسیب دیده است.

وی ضمن اشاره به اینکه احیاء مراتع دچار حریق شده در اولویت احیاء قرار دارد بیان کرد: عملیات احیاء این مراتع در حال اجرایی شدن است و امیدواریم با توجه به بارندگی های پیش رو شاهد احیاء و اصلاح این منطقه باشیم.

عرب معصومی  ضمن بیان اینکه تلاش می شود تا در بذرپاشی و کپه کاری از گونه‌های سازگار با اقلیم منطقه استفاده شود، افزود: غالب پوشش گیاهی این منطقه گونه‌ بومی  است که سعی شد در عملیات احیایی انجام شده از این گونه استفاده شود.

رئیس اداره  منابع طبیعی با بیان اینکه تقویت ظرفیت مراتع و افزایش تولید علوفه، کنترل و ذخیره نزولات آسمانی از مزایای کپه کاری و بذرپاشی به شمار می‌رود، ابراز داشت: با توجه به اینکه عرصه مراتع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی برای تأمین معیشت جمعیت قابل‌ توجهی از کشاورزان و دامداران به شمار می‌رود لذا این اقدام بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید