Iranian Agriculture News Agency

فعالیت کارخانه‌های خوراک دام با ظرفیت پایین در خراسان شمالی

مدیرامور دام سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اینک ۱۱ کارخانه خوراک دام در استان وجود دارد که از مجموع این تعداد یک کارخانه غیر فعال و مابقی فعال هستند.

فعالیت کارخانه‌های خوراک دام با ظرفیت پایین در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مهدی شکاری ظرفیت اسمی این واحد ها را ۳۶۴ هزار تن عنوان کرد و افزود: اما ۵۲ هزار تن ظرفیت واقعی این واحد ها است، متاسفانه واحد ها با ظرفیت بسیار پایین فعالیت دارند.

محقق علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی نیز گفت: در ضریب خوراک دام با استاندارد ۵۰ درصد فاصله داریم.

حسن علمی افزود: طبق استاندارد ها در دنیا به ازای هر ۵.۵ تا ۶ کیلوگرم خوراک به دام سبک یک کیلو گوشت قرمز تهیه می شود این در حالی است که در کشور و همچنین این استان این ضریب ۱۱ به یک است.

وی اظهار داشت: همچنین طبق استاندارد ها به ازای هر ۶ کیلوگرم خوراک به دام سنگین یک کیلو گوشت قرمز تهیه می شود در حالی که ضریب تبدیل خوراک در استان ۱۱.۵ کیلوگرم خوراک به یک کیلوگرم گوشت است.

وی بر کاهش ضریب تبدیل خوراک به گوشت تاکید کرد و افزود: فرمول خوراک دام باید از یک برنامه علمی و اصولی برخوردار باشد تا هزینه های تولید کاهش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید