Iranian Agriculture News Agency

ایجاد 48 کارخانه جدید صنایع تبدیلی و غذایی در فارس

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، 48 کارخانه صنایع تبدیلی در این استان ایجاد شد و بیش از 156هزار تُن ماده خام صنایع تبدیلی و کشاورزی در این واحدها جذب شد.

ایجاد 48 کارخانه جدید صنایع تبدیلی و غذایی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید عبداله جزایری تصریح کرد: قرار گرفتن این میزان از محصولات تولید شده بخش کشاورزی در پروسه فرآوری و بسته بندی، کاهش ضایعات بیش از 48 هزار تن را به دنبال دارد.

به گفته وی؛ در سال جاری پروانه بهره برداری برای 11  مورد سردخانه با ظرفیت 14800 تن ، 18 واحد صنعتی با موضوع فعالیت بسته بندی مواد غذایی با جذب ماده خام 29 هزار و 827 تن، دو واحد فرآوری و بسته بندی گیاهان با جذب ماده خام 1910 تن و سایر واحدهای صنایع کشاورزی به تعداد 17 واحد با جذب ماده خام 109 هزار و 559 تن صادر شد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: صدور پروانه بهره برداری اشتغال زایی مستقیم 400 نفر را به دنبال داشته است.

جزایری افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه تعهد جذب ماده خام استان فارس در سال جاری در صنعت کشاورزی به میزان 161 هزار و 602 تن است.

این مقام مسئول ابراز کرد: صنایع کشاورزی یکی از ارکان و حلقه های زنجیره تولید بخش کشاورزی است که علاوه بر افزایش ارزش افزوده و کاهش ضایعات،  اشتغال زایی  پایدار را به دنبال دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: توجه به صنایع کشاورزی به منظور افزایش  جذب ماده خام و ایجاد واحدهای جدید سبب می شود که چرخه تولید بخش از حالت سنتی به صنعتی تبدیل شود و ضمانت اجرایی برای افزایش درآمد کلیه  بهره برداران  کشاورزی را به دنبال داشته باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید