Iranian Agriculture News Agency

حدود ۴۷ هزار تن خوراک دام در اختیار دامداران خراسان شمالی قرار گرفت

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال ۴۶ هزار و ۹۰۴ تن خوراک دام یارانه ای به صورت خام از جمله ذرت، جو، سویا بین دامداران استان توزیع شد که بخشی از آن تبدیل به کنسانتره شده بود.

حدود ۴۷ هزار تن خوراک دام در اختیار دامداران خراسان شمالی قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مهدی شکاری افزود: در این زمینه تنها در مهر ماه امسال پنج هزار و ۵۰۰ تن و آبان ماه هشت هزار و ۱۰۰ تن کنسانتره یارانه ای بین دامداران استان توزیع شده است.

وی گفت: تا پایان آذرماه نیز ۹ هزار و ۶۲۵ تن کنسانتره بین آنان برای تامین خوراک دام توزیع می شود.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: نهاده‌های دامی در قالب خوراک آماده همچنان در اختیار دامداران این استان قرار می‌گیرد.

شکاری افزود: با تبدیل خوراک دام خام به خوراک آماده و صنعتی تعداد دامداران بیشتری برای تامین نهاده های دامی مورد پوشش قرار می گیرند.

وی گفت: همچنین با فراوری نهاده های دامی خام بهره وری و ضریب تبدیل خوراک به گوشت افزایش می یابد، در کنار نهاده هایی از جمله جو و ذرت سایر نهاده ها نیز اضافه خواهد شد که به غذای کامل برای دام تبدیل خواهد شد و همچنین نهاده ها آسیاب خواهند شد این نیز به بهره وری کمک خواهد کرد.

وی اظهار کرد: کنسانتره تولیدی استان شامل نهاده های دامی از جمله جو، ذرت، سبوس، کنجاله تخم پنبه و سویا، یکسری مواد معدنی و مکمل است که خوراک کاملی برای دام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید