Iranian Agriculture News Agency

«کشاورز کارت» به یاری کشاورزان استان سمنان می‌آید

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: «کشاورز کارت» به یاری کشاورزان این استان می‌آید.

«کشاورز کارت» به یاری کشاورزان استان سمنان می‌آید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، خدابخش عرب اظهار کرد: با هدف حمایت از کشاورزان  استان صدور «کشاورز کارت» در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای این طرح برای حمایت از کشاورزان استان سمنان گفت: در حال حاضر برای تعدادی از کشاورزان این کارت صادر شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سامانه پهنه بندی ملاک راستی‌آزمایی صدور کشاورز کارت است.

عرب با بیان اینکه در «کشاورز کارت» تسهیلاتی برای خرید کود و سم به کشاورزانی که محصولات استراتژیک از جمله گندم ،جو ، کلزا کشت کرده اند اعطا می شود افزود: این تسهیلات با ساده‌ترین روش اخذ تضمین یعنی تضمین زنجیره‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد به این معنا که چند کشاورز در یک روستا می‌توانند به صورت زنجیره ای ضامن یکدیگر شوند و نیاز به ارائه تضمین یا وثیقه ای نمی باشد.

وی افزود: هزینه کرد این کارت فقط از طریق پایانه‌های خرید کارگزاری‌های تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی، و صرفاً خرید کود و سم ویژه محصولات استراتژیک می باشد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تاکید بر این نکته که سقف تسهیلات سرمایه در گردش که در قالب کشاورز کارت تامین می‌شود 20 میلیون تومان به ازاء 10 هکتار است افزود: کف این تسهیلات نیز دو میلیون تومان به ازای یک هکتار است.

عرب گفت: نرخ این تسهیلات 12 درصد و مدت زمان بازپرداخت آن نیز یک ساله است.

وی افزود: تا کنون 1079 کشاورز برای دریافت « کشاورز کارت» با ارزش مالی 90824 میلیون ریال  به شعب بانک کشاورزی معرفی شده اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید