Iranian Agriculture News Agency

عدم کاهش تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ در استان سمنان با ویروس کرونا

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اگر چه شیوع ویروس کرونا آسیب زیادی به بخش‌های مختلف در کشور و علی رغم مشکلات موجود در استان ، جوجه ریزی در واحد های مرغ گوشتی و همچنین تولید تخم مرغ در واحد های مرغ تخم گذار در حال انجام است.

عدم کاهش تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ در استان سمنان با ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی اظهار کرد: همچنین از نظر گوشت قرمز در استان سمنان نیز مشکلی وجود نداشته و طبق روال قبل نیاز استان تولید شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: تنها مشکلی که بهره‌برداران بخش دام و طیور با آن مواجه هستند تأمین نهاده با نرخ مصوب و هم‌چنین موجود بودن نهاده در بازار آزاد و با نرخ بالا می باشد.

شاه‌حسینی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای رفع مشکلات تأمین نهاده‌های مورد نیاز بخش دام و طیور، افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای رفع این مشکل اقدام به راه‌اندازی سامانه بازارگاه کرد.

وی با اشاره به اینکه  هدف از راه‌اندازی سامانه بازارگاه حذف واسطه و دلال‌ها است، تصریح کرد: در سامانه بازارگاه مشخصات دامداران ثبت شده و از این طریق نهاده مستقیم به دامداری و به دست خود بهره‌بردار رسیده و واسطه‌ها حذف می‌شود.

شاه‌حسینی با بیان اینکه در استان سمنان تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز مازاد بر نیاز است، افزود: گوشت مازاد بر نیاز به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید