Iranian Agriculture News Agency

پایان آذر، آخرین مهلت بیمه محصولات زراعی در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: پایان آذرماه آخرین مهلت بیمه محصولات زراعی در آذربایجان شرقی می باشد.

پایان آذر، آخرین مهلت بیمه محصولات زراعی در آذربایجان شرقی

علی رخ افروز در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیش از این، 15 آذر ماه آخرین فرصت برای بیمه محصولات زراعی کشاورزی بود گفت: بنابه پیشنهاد سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و موافقت صندوق بیمه محصولات کشاورزی، این فرصت 15 روز دیگر تمدید شد تا کشاورزان بتوانند با انگیزه و فرصت بیشتری نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه باغداران عزیز در استان نیز تا پایان دی ماه فرصت دارند تا درختان باغات خود را بیمه نمایند افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی متعهد گردیده غرامت محصولات باغداران خسارت دیده استان را ظرف دو هفته آینده پرداخت نماید.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری استقبال از بیمه محصولات استراتژیک گندم، جو و کلزا پاییزه نسبت به سال گذشته، رشد داشته است گفت: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از 38 هزار هکتار از محصولات زراعی تحت پوشش قرار گرفته و سال گذشته تا این تاریخ، حدود 6 هزار هکتار از این محصولات بیمه شده بود.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی از اهرم ‌های حمایت دولت از بخش کشاورزی است که به ایجاد اطمینان، کاهش و انتقال خسارت از بهره‌برداران در زمان بروز عوامل خطر،کمک می کند افزود: بیمه محصولات کشاورزی تنها راه حمایت دولت از خسارت‌های بخش کشاورزی است و صندوق بیمه نیز با تنوع بخشی به تعرفه ها مکانیزه کردن فرایند بیمه پذیر و استانی شدن بخش عمده ای از غرامت ها در راستای حمایت از بهره‌برداری اقدام کرده است.

 رخ افروز تاکید کرد: می طلبد بهره‌برداران بخش کشاورزی ضمن استقبال از بیمه محصولات، زمینه کاهش ریسک و انتقال آن به پوشش بیمه ای را فراهم و در صورت بروز خسارت از غرامت های پرداختی همچنین در صورت عدم بروز از تخفیف سال های بعد بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است ادامه داد: با توسعه بیمه محصولات کشاورزی و استقبال کشاورزان هر شهرستان از این صندوق حمایتی، ضریب ریسک آن در شهرستان کاهش یافته و نرخ تعرفه های بیمه ای طی سال بعد در همان شهرستان، از حمایت بیشتر دولت بهره‌مند خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید