Iranian Agriculture News Agency

سرافرازی اعلام کرد:

رشد اقتصادی 1.7 درصدی بخش کشاورزی در شش ماه نخست سال 99

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی رشته فعالیت های گروه کشاورزی در 6 ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، مثبت 1.7 درصد بوده است.

رشد اقتصادی 1.7 درصدی بخش کشاورزی در شش ماه نخست سال 99

به گزارش ایانا، علیمراد سرافرازی رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با برنامه «بدون خط خوردگی» در بخش ویژه «باسخنگویان» رادیو گفت‌وگو با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی خاک، اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی خاک، «خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم»، بود که امروز با توجه به شرایط کرونایی، به صورت مجازی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مهمانان و با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

وی با تصریح بر اینکه موضوع خاک از آب اهمیت بیشتری دارد، اظهار کرد: اگر نتوانیم خاک را مدیریت کنیم به طور قطع مدیریت آب امکان پذیر نخواهد بود. همان طور که دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد، خاک بانک ژن بسیار مطمئن برای نسل های آینده است و لازم است تا برای صیانت از آن، فرسایش خاک در کشور کاهش پیدا کند.

سرافرازی از ضرورت توجه دولت و مجلس برای تخصیص اعتبار به این دفتر گفت و بیان کرد: در قانون بودجه کشور مسئله حفاظت از خاک ردیف بودجه مستقل ندارد و لازم است برای صیانت از این منبع عظیم خدادای، ردیفی برای افزایش توان خاک و تهیه نقشه های مدیریت پذیر و افزایش مواد عالی خاک پیش بینی شود که این موضوع در جلسه روز جهانی خاک مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال جاری رشته فعالیت های گروه کشاورزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد اقتصادی مثبت 1.7 درصدی را داشته است، اظهار کرد: این آمار که توسط سازمان آمار کشور منتشر شده است، در شرایطی محقق شده است که در این مدت رشد اقتصادی در بخش صنعت و معدن منهای 0.7 و در گروه خدمات منهای 3.1 درصد بوده است و این مسئله ظرفیت مناسب بخش کشاورزی برای افزایش سرمایه گذاری را نشان می دهد.

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی به موضوع تخم مرغ که این روزها در رسانه ها و میان مردم مطرح است، اشاره و بیان کرد: تخم مرغ به اندازه نیاز کشور تولید و توزیع می شود و قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ بین 13 هزار و 500 تا 14 هزار 500 تومان است و هر شانه تخم مرغ با قیمت 29 هزار تومان در میادین عرضه می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید