Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

حفاظت از خاک، اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حفظ خاک‌های با ارزش کشاورزی بسیار مهم است چون در جلوگیری از فرسایش‌های آبی و بادی تأثیرگذار است.

حفاظت از خاک، اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهرداد مرادمند، رئیس سازمان در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی خاک اظهار کرد: مراسمی به مناسبت روز جهانی خاک با حضور وزیر جهاد کشاورزی، تعدادی از معاونان و مدیران وزارتخانه و حضور مجازی مسئولان جهاد کشاورزی در استان‌های کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: از اهداف اصلی بزرگداشت روز جهانی خاک، حفاظت از خاک، توسعه پوشش گیاهی و حمایت از تنوع زیستی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: خاک یکی از موهبت‌های الهی برای بشر و بستر تولید محصولات کشاورزی است، تولید علوفه در مراتع برای دام‌ها و ذخیره‌گاه‌های ارزشمند در خاک است.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان توجه به موضوع خاک است، اهمیت این مقوله در مناطق خشک و نیمه‌خشک دوچندان است و کمتر از آب نیست.

مرادمند گفت: کربن ماده آلی خاک است اما جذب آن در مناطق خشک پایین است و باید با اقداماتی ماده آلی خاک را افزایش داد که باعث افزایش حاصلخیزی و بهره‌برداری بهینه از آن می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ خاک و بهره‌برداری بهینه از آن می‌تواند باعث توسعه و پیشرفت کشور شود، عنوان کرد: در استان اصفهان با مساحت 10/7 میلیون هکتاری حدود 9 میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی و 500 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد، حفظ خاک‌های با ارزش کشاورزی و عرصه‌های منابع طبیعی برای ما بسیار مهم است چون در جلوگیری از فرسایش‌های آبی و فرسایش‌های بادی تأثیرگذار است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید