Iranian Agriculture News Agency

کاشت نهال به یاد شهید فخری زاده و شهدای مدافع سلامت آذربایجان شرقی

سهم 430 هکتاری آذربایجان شرقی از جنگل‌کاری اقتصادی در کشور

همزمان با هفته خاک با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با غرس تعدادی نهال به یاد شهید فخری زاده و شهدای سلامت در محوطه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، عملیات درختکاری و تقویت پوشش گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی آذربایجان شرقی آغاز شد.

سهم 430 هکتاری آذربایجان شرقی از جنگل‌کاری اقتصادی در کشور

رحیم مهردادی در حاشیه این مراسم  در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی هدف از کاشت این نهال‌ها را گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید فخری زاده و شهدای مدافع سلامت دانست و با اشاره به هفته‌ جهانی خاک، گفت: پنجم دسامبر مصادف با پانزدهم آذر ماه به عنوان روز جهانی خاک نامگذاری شده است که در کشور ما نیز این مناسبت به مدت یک هفته گرامیداشته می‌شود.

وی افزود: در هفدهم آذر ماه، در سراسر کشور با هدف جنگل کاری اقتصادی، اقدام به کاشت درخت می‌شود و امسال درختان به یاد شهدای مدافع سلامت و شهدای هسته‌ای به ویژه شهید محسن فخری زاده، کاشته می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از کاشت نهال در قالب زراعت چوب در 1100 هکتار از اراضی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سهم آذربایجان شرقی از جنگل‌کاری اقتصادی در کشور نیز 430 هکتار می باشد.

 وی یکی از رسالتهای اصلی  منابع طیبعی و آبخیزداری را حفاظت از خاک و استفاده حداکثری از نزولات و آب های جوی دانست و افزود: طرح درخت کاری و تقویت پوشش گیاهی مناطبع ملی استان همزمان با سراسر کشور به همین منظور اجرا می شود.

مهردادی ادامه داد: یکی از نتایج اجرای این طرحها جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از رسوب گذاری و افزایش نفوذ پذیری آب در خاک می باشد که این نتایج موجب حفاظت از خاک می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید