Iranian Agriculture News Agency

انبار علوفه دامداری 6 هزار رأسی در منطقه یکانات شهرستان مرند طعمه حریق شد

با نزدیک به 3 میلیارد تومان خسارت، انبار علوفه یک دامداری6000 راسی در روستای امیر آباد منطقه یکانات شهرستان مرند طعمه حریق شد.

 انبار علوفه دامداری 6 هزار رأسی در منطقه یکانات شهرستان مرند طعمه حریق شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، انبار علوفه دامداری6000 هزار رأسی متعلق به آقای حاج بابک علیزاده در روستای امیر آباد منطقه یکانات از توابع بخش یامچی شهرستان مرند، به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شد.

در پی بروز آتش سوزی درانبار علوفه این دامداری و تماس با آتش نشانی شهرداری یامچی- ایوغلی ، تیم مهار آتش با توجه به حجم آتش سوزی و گستردگی حریق در محل حادثه حضور یافته و با تلاش تیم آتش نشانی و حضور به موقع مردم و اهالی روستا از سرایت آتش به مکان ‌های مجاور و جایگاه دام‌ ها جلوگیری شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  ویژه مرند گفت: این آتش سوزی با توجه به اظهار خود دامدار و بررسی اولیه بیش از 2 الی 3میلیارد تومان با سوختن 150هزار تن علوفه (یونجه، کاه و کلش ،کنسانتره دامی ) خسارت بر جای گذاشته است.

 علی صیادی افزود: خوشبختانه این آتش سوزی خسارت جانی در بر نداشت و در همان ساعت اولیه آتش سوزی دام ‌ها به مکان دیگری انتقال پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه این دامداری فاقد بیمه است، به دامداران توصیه کرد نسبت به بیمه دامداری و دام خود برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث اقدام کنند.

 صیادی با بیان اینکه دامداران باید جایگاه‌های نگهداری دام خود را براساس استانداردهای موجود ایجاد کنند، افزود: استفاده از مصالح مناسب و وجود تهویه در دامداری‌ها می‌تواند از وارد شدن خسارت زیاد به جایگاه دام و دام در چنین حوادثی جلوگیری کند.

گفتنی است، علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان ذیصلاح در دست بررسی است که به محض نهایی شدن گزارش های کارشناسی نتیجه متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید