Iranian Agriculture News Agency

امروز سر آغاز بهره برداری بهینه از خاک است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شروع عملیات توسعه پوشش گیاهی در این استان، آغاز خوبی خواهد بود که بتوانیم به طور بهینه از خاکمان استفاده کنیم .

امروز سر آغاز بهره برداری بهینه از خاک است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید محسن قائمی امروز دوشنبه هفدهم آذر ماه در آئین  کاشت نمادین نهال در عملیات توسعه پوشش گیاهی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی خاک، تصریح کرد: خاک نعمت ارزشمندی است و اجرای طرح زراعت چوب برای حفاظت از آن اقدام بسیار خوب و مثمری خواهد بود.

وی اظهار کرد: خاکی که امروز ما در بزرگداشت آن بحث می کنیم و همین اقداماتی که انجام می شود، اگر فراموش گردد، می تواند مشکلاتی را برای جامعه انسانی فراهم کند .

به گفته قائمی؛ آب گل‌آلود وارد خاک می شود و از طرف دیگر به عنوان یک چشمه زلال بیرون می‌آید که این به نوبه خود اهمیت خاک را می رساند .

وی تاکید کرد: ما امانت دار نعمت هایی هستیم که خدا به ما داده است از این رو اگر به خاک ها رسیدگی نشود نمی توان گیاه هان خوب و مناسب از آن رویانید.

این روحانی با اشاره به اینکه خدای تبارک و تعالی می فرمایند که به تحقیق انسان را عصاره ای از گل آفریده ایم، افزود: خاک مسئله بسیار مهمی است که به فراخور وضعیت، یکی از شرایط مهم پیدایش انسان ها شمرده اند.

مراسم نمادین برای کاشت نهال در سطح یک هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان فارس امروز با حضور ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، حسین پژمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، ابراهیم زارع رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس و امیر اسلامی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید