Iranian Agriculture News Agency

در روز جهانی خاک؛

عملیات احیای مراتع ورامین در سطح 200 هکتار آغاز شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قرچک و ورامین ضمن گرامیداشت 17 آذرماه «روز جهانی خاک» از آغاز عملیات احیای مراتع شهرستان ورامین در سطح 200 هکتار خبرداد.

عملیات احیای مراتع ورامین در سطح 200 هکتار آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان تهران، اصغر سپه وند با بیان اینکه اعتبارات این عملیات بیولوژیکی از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است افزود: این پروژه در قالب بذرکاری به همراه ایجاد هلالی های آبگیر به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: در این پروژه از بذر «درمنه دشتی» که گیاه بومی مراتع ورامین است استفاده شده تا علاوه بر افزایش پوشش گیاهی، علوفه مورد نیاز دام ها نیز تأمین شود.

سپه وند خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته عملیات بذرکاری همراه با ایجاد هلالی های آبگیر در مراتع سیاهکوه شهرستان ورامین به میزان 1550 هکتار اجرا شده است.

وی مشارکت مردمی را در توسعه عرصه های منابع طبیعی مهم برشمرد و اظهار داشت: از آنجائی که منابع طبیعی متعلق به آحاد مردم بوده و باید برای نسل های آینده نیز حفظ شود، از این رو مشارکت اقشار مختلف مردم و جوامع محلی از جمله دامداران، بهره برداران و عشایر در حفظ، احیاء و توسعه عرصه های منابع طبیعی به ویژه مراتع بسیار تأثیرگذار است.

امسال شعار روز جهانی خاک تحت عنوان «خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم» نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید