Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه فنی و هماهنگی کشت‌های پاییزه

جلسه فنی و هماهنگی کشت های پاییزه با حضور رئیس سازمان ، معاون بهبود تولیدات گیاهی ، مدیر زراعت ، مدیر حفظ نباتات ، رئیس اداره مکانیزاسیون ، رئیس شرکت خدمات حمایتی و با شرکت مدیران جهادکشاورزی شهرستانها به همراه روسای ادارات تولیدات گیاهی، مسئولین زراعت، حفظ نباتات و مکانیزاسیون ، بصورت ویدئو کنفرانس ، در تالار جلسات برگزار شد.

برگزاری جلسه فنی و هماهنگی کشت‌های پاییزه

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت:  همکاران ستاد و شهرستانها با اولویت بندی کارها و در نظر گرفتن ظرفیتها، باید از ظرفیت معتمدین، کشاورزان خبره، صنوف و اقشار مختلف، مسئولین مرتبط (فرماندار، بخشدار، دهیار، شورای اسلامی روستا) برای پیشبرد امور بهره برداران کمک بگیرند.

محمد رضا اورانی افزود: این امر باتوجه به کمبود امکانات، نیرو، وسیله نقلیه و اعتبارات و حجم بالا ی وظایف محوله ضروریست و مدیران و مسئولین باید  از حضور در عرصه  تولید کشاورزی غافل نشوند.

وی ادامه داد: برای موضوع کشاورز کارت حدود 90 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است که 10 درصد نیاز ما را هم برطرف نمی کند.  جهاد کشاورزی شهرستانها 1.5 برابر مبلغ سهمیه، کشاورزان متوسط و خرده مالک واجد شرایط را شناسایی تا چنانچه یک نفر موفق به اخذ کارت نشد سریعا نفر بعدی را معرفی کنند و معیار و مبنای کشاورز کارت جذب کود فسفاته و پتاسه است.

 وی گفت: در خصوص کود اوره هدف جذب سهمیه 160 هزارتن و پیگیری افزایش سهمیه استان است، لذا اگر جذب شهرستانی پایین باشد سهمیه آن به سایر شهرستانها داده خواهد شد ، کود اوره باید به کشاورز واقعی که نیاز دارد تحویل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  بیان کرد: برای افزایش راندمان تولید باید از کارشناسان پهنه حمایت و از ظرفیت سازمان بسیج مهندسین و بخش خصوصی استفاده شود.

محمد رضا اورانی  خاطر نشان کرد: باتوجه به افزایش شدید قیمت سموم ضروریست اقدامات پیشگیرانه با هماهنگی همکاران حفظ نباتات صورت گیرد.

وی بر موضوعاتی چون توسعه بیمه محصولات و استفاده از واحدهای کارگزاری قوی ،  جذب کودهای فسفات و پتاس و برگزاری جلسات در بعد از ظهر، تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  ضمن تشکر و قدردانی از مدیران، روسای مراکز جهادکشاورزی و کارشناسان پهنه خواست وظایف خود را بموقع و با جدیت پیگیری و مشکلات را رفع نمایند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید