Iranian Agriculture News Agency

اعطای ۴۵ هزار کشاورز کارت با هدف تهیه نهاده‌های کشاورزی به کشاورزان خراسان رضوی

جلسه ای پیرامون موضوعات کشاورز کارت، خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی و بیمه محصولات کشاورزی با حضور مشترک رییس سازمان ،معاون تولیدات گیاهی ،و مدیران زراعت ،هماهنگی ترویج کشاورزی و مدیرامور شعب بانک کشاورزی ،معاونین اعتبارات و صندوق بیمه کشاورزی از استان و معاونین فنی ، روسای ادارات تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، ترویج ، طرح و برنامه وآمار،مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و همچنین روسای شعب بانک کشاورزی ،مسئولین اعتباری و کارشناسان بیمه بانک کشاورزی بصورت وبینار برگزار شد.

 اعطای ۴۵ هزار کشاورز کارت با هدف تهیه نهاده‌های کشاورزی به کشاورزان خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه 45 هزار کشاورز کارت به کشاورزان خراسان رضوی از سوی بانک کشاورزی اعطا میشود گفت: بانک کشاورزی به منظور تامین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی،   کشاورزکارت   را با هدف خرید نهاده های کشاورزی در اختیار ذینفعان بخش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در اجرای تفاهم نامه منعقد شده بین بانک کشاورزی و وزارت جهادکشاورزی مقرر شده است؛ ۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی و در قالب کارت‌هایی تا سقف     میلیون ریال در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

اورانی افزود: این کارت صرفا برای خرید کود و سم مورد نیاز کشاورزان(محصولات استراتژیک کشاورزی) شارژ شده و قابلیت استفاده درپایانه های فروش کارگزاران مورد تایید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را دارد.

به گفته وی، کارمزد این تسهیلات 12درصد است و چک های برگشتی و بدهی سررسیده احتمالی کشاورزان مانع از صدور و اعطای   کشاورز کارت   نمی‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت مکانیزاسیون استان گفت: ظرفیت ضریب مکانیزاسیون زراعت استان خوب ولی درجه مکانیزاسیون ضعیف است.وی خواستار اهتمام بیشتر مدیران برای ورود مکانیزاسیون به حوزه های باغبانی،امور دام و شیلات شد.

اورانی اظهار داشت: مکانیزاسیون باید در تمام شهرستانهای استان تقویت شود و به تکمیل حلقه محصولات غالب توجه گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به رویکردهای نظام بیمه کشاورزی ، اجرای صحیح و مؤثر اجرای بیمه کشاورزی را نیازمند همکاری مجدانه همه اجزاء در بخش کشاورزی دانست.وی با توصیف شرایط تولید در بخش کشاورزی و کاهش مستقیم درآمد کشاورزان ناشی از تغییرات اقلیمی شکننده، توسعه بیمه‌های فراگیر کشاورزی را راهکاری ضروری متناسب با استانداردهای علمی - فنی مورد تائید جوامع بین‌المللی برای استمرار تولید برشمرد و از آن به عنوان ضمانتی برای امنیت غذایی در کشور یاد کرد.

اورانی تصریح کرد: بیمه ابزار قدرتمندی است که در دست ماست و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها و مسئولین واحدهای کارگزاری بیمه موظفند دراین خصوص تمام تلاش خود را معطوف به همه گیری بیمه در بین کشاورزان نمایندضمنا در جاهایی که کمبود واحدکارگزاری بیمه وجود ندارد نسبت به شناسایی و معرفی اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط به سازمان و صندوق بیمه اقدام گردد،همچنین اگر در شهرستانی واحد کارگزاری بیمه ضعیف عمل میکند حتما نسبت به پیگیری لغو مجوز با همکاری صندوق بیمه کشاورزی استان و سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

در ادامه این نشست وی گفت: سهل انگاری در پایش مزارع و پیش آگاهی و پیشگیری بررسی آفات مزارع قابل قبول نیست و باید هرگونه کم کاری مستدل و به موقع گزارش گردد.وی افزود:هر گونه کم کاری باعث کاهش تولید خواهد شد

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید