Iranian Agriculture News Agency

مرغداران مکلف به عرضه مرغ با نرخ۱۴۴۱۰ تومان شدند

از تاریخ یکم آبانماه سالجاری تخصیص نهاده‌های ذرت و کنجاله سویا برای واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان به صورت ۱۰۰% انجام می‌ پذیرد.

مرغداران مکلف به عرضه مرغ با نرخ۱۴۴۱۰ تومان شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  این خبر را رییس سازمان بیان کرد و گفت: کلیه مرغداران که از روز شنبه پانزدهم آذرماه برای کشتار مرغ مراجعه می‌نمایند، موظف هستند 100% مرغ گوشتی تولیدی (زنده ) خود را با قیمت مصوب 14410 تومان به بازار عرضه کنند.

اورانی افزود: قیمت گوشت مرغ برای مصرف کننده 20400 تومان می باشد.

وی اظهار داشت :با توجه به آنکه در محاسبات انجام شده میزان 5 درصد استاندارد تلفات منظور شده است، لذا مبنای تعداد مرغ مورد تعهد تعداد جوجه ریزی اولیه واحد می باشد.وی افزود: مبنای مقدار مرغ گرم مورد تعهد هر مرغدار،  1500 گرم گوشت مرغ به ازای هر قطعه جوجه ریزی اولیه می باشد (این عدد با احتساب 40 روز دوره پرورش ، 5% تلفات و 75% لاشه استحصالی در کشتارگاه محاسبه گردیده است).

اورانی تصریح کرد: مبنای محاسبه نهاده های دریافتی بر اساس 2500 گرم ذرت و 1500 گرم سویا در طی  یک دوره پرورش 40 روزه می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از این تاریخ کلیه مرغداران متقاضی مجوز کشتار به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه، فاکتور فروش مرغ با نرخ مصوب را ارائه،  تعهد تحویل مرغ با نرخ مصوب با درج تعداد مرغ و مقدار گوشت مرغ مورد تعهد از مرغدار اخذ و سپس جهت صدور مجوز کشتار به دامپزشکی معرفی گردند. وی افزود: مرغدار موظف است مقدار مرغ متعهد شده را در محل کشتارگاه تحویل و رسید مربوطه را از کشتارگاه اخذ نماید.

اورانی همچنین اظهار داشت :مرغدار موظف است در زمان درخواست جوجه ریزی بعدی رسید فوق الذکر را به تعاونی مربوطه، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و اداره دامپزشکی شهرستان ارائه دهد در غیر اینصورت از صدور مجوز جوجه ریزی مجدد و تخصیص نهاده با نرخ مصوب در دوره های بعدی ممانعت به عمل خواهد آمد.

وی گفت:در این راستا دستور العملی تهیه و  مسوولیت نظارت بر اجرای مفاد این دستورالعمل در شهرستان بر عهده مدیریت جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی شهرستان می باشد لذا مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها موظفند با بسیج کلیه امکانات و پرسنل، نظارت کامل و جامع را بر روند اجرای دستورالعمل معمول نمایند.

اورانی تصریح کرد: انتظار می رود این دستورالعمل با قید فوریت آنی به اطلاع تشکلها ، مرغداران و کشتارگاه ها و زنجیره های تولید مرغ در شهرستان رسیده وجلسه هماهنگی با ادارات صمت ، دامپزشکی و سایر مراجع ذیربط برگزار و تمهیدات لازم پیش بینی گردد.

لازم به ذکر است مفاد دستورالعمل های ارسالی قبلی در خصوص تحویل 30% مرغ تولیدی مرغداران گوشتی از این تاریخ از درجه اعتبار ساقط می باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید