Iranian Agriculture News Agency

تشدید نظارت‌های حفظ کاربری اراضی کشاورزی در دوران تعطیلات کرونایی

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: استمرار پر قدرت نظارت بر جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز در تعطیلات کرونایی در حال انجام است.

تشدید نظارت‌های حفظ کاربری اراضی کشاورزی در دوران تعطیلات کرونایی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  مدیر امور اراضی سازمان با بیان این مطلب گفت:مدیریت امور اراضی استان با هماهنگی حوزه ریاست اقدام به حفظ و استمرار گشت های نظارتی در سطح شهرستانهای استان برای حفاظت و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی نموده است.

وی افزود: خاکبرداری، دیوارکشی، فنس‌کشی و تجاوز به جاده‌های بین مزارع یا کانال‌های آبیاری از مهم‌ترین تخلفات شناسایی شده در شهرستان است.

محمد رضا قوسیان مقدم  با اعلام اینکه نظارت و کنترل بر اراضی زراعی و باغی این استان تعطیل نمی‌شود و در تمام ایام و ساعات به‌صورت مستمر انجام می‌شود، تصریح کرد: افراد سودجو با ذهنیتی اشتباه در ایام تعطیل یا شبانه دست به اقدام غیرقانونی زده‌اند که با برخورد قاطع گشت‌های حفظ کاربری مواجه شده‌اند.

وی گفت: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی یعنی مرگ تدریجی کشاورزی، از این رو قانونگذار در قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها هرگونه برداشت شن، ماسه، حصار و دیوارکشی و هرگونه ساخت‌وساز را که بدون کسب مجوز از جهاد کشاورزی باشد، غیرمجاز اعلام کرده است.

این مقام مسئول با تأکید بر الزام اخذ مجوزهای لازم از مدیریت جهاد کشاورزی به منظور انجام هرگونه تغییر در اراضی زراعی و باغی تحت تملک توسط اشخاص کشاورز یا باغدار تشریح کرد: براساس قانون، متخلفان محکوم به قلع‌وقمع بناهای ساخته شده و بازگرداندن زمین به وضع اولیه خواهند شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه اقدام مشکوک در زمین‌های کشاورزی یا باغ‌ها مراتب را به تلفن گویای سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید